Anne- yapılıyor , ama orda muayene olup doktorun istek yapması gerekiyor. Devlet hastanesinde anestezili yapıyorlar çünkü ağrılı bir işlem normalde. Eski tip cihazlarla ve aletlerle çekiliyor. C kollu röntgen cihazları var bu işi yapan son teknoloji, hem anestezi almanıza gerek kalmıyor, hem kaliteli görüntü alınıyor, hemde tüplerde tıkanıklık görülürse tüp açma işlemi(selektif salpingografi) deneniyor. O esnada tüpün açılabilme şansı var oluyor. Devlette bu imkanlar yok malesef