2′li, 3′lü taramada veya fetal dna testinde risk saptanan bebiş annelerine naçizane bir tavsiyem olacak. Henüz hamilelikte bu durumu veya riski öğrendiyseniz, biliyorum ki kafanızda binbir düşünce olacak ve farklı duygular hissedeceksiniz.
Buradan, çevrenizden yorum almak yerine; bir gününüzü ayırın ve özel eğitim okuluna gidin. Oradaki farklı çocukları görün. Fırsatınız olursa aileleri ile görüşün. 2-3 yaşındaki bebek annesiyle de görüşün, 20-30 yaşında özel gereksinimi olan bireyin ailesiyle de. Yıllar geçecek ve o özel gereksinimli çocuk belirli bir standartta kalmayacak. Bizler nasıl değişiyorsak, onlarda da olacak değişiklikler. Küçükken yetebileceğinizi düşündüğünüz konular, ilerde yetemediğiniz konulara dönebilecek. Çare zaten yok bu en baştan kabul, ama dayanma gücü ? İşte bu bir anne için çok ağır ve zor bir sınav. O yüzden buradaki deneyimi olmayanlara bakmayın. Tamamen kendi iç sesinize odaklanın ve bu şekilde deneyimi olan annelerle görüşün.