mavi_anne23 merhabalar. Bu mesajım biraz uzun olacak şimdiden belirteyim. Bir kimyasal bir de 8 haftalıklen kalbi duran bir gebeliğim olması sebebiyle araştırma yaptım. Ve hsg çektirdiğimde rahmimin uterus bicornis olduğunu öğrendim. Tek rahim agzı tek vajina ama iki ayrı kavite. Sizinki de benim rahim anomalimden sanırım anlattıklarınıza göre. Ben öğretmenim ve bu durumumu görünce direkt araştırma yaptım. Araştırma yapmadan önce zaten rahim filmimi çeken doktor bana ameliyat asla önermediğini, bu tarz rahim şekillerinde rahmin kendi haline bırakılması gerektiğini denemeye devam etmem gerektiğini söyledi. Perde olsaydı alırdım ama bicornis durumlarında artık ameliyat yapmıyoruz dedi. Araştırma yaptıgımda prof. Doktor süleyman akhan hocanın youtube videolarına denk geldim. Tek tek izledim hepsi en az 45-50 dk videolardı. Rahim anomalilerinden bahsetmişti. Ve benim anomalimi anlatırken 15 yıl öncesinde biz bu anomalide ameliyat yapıyorduk ama rahim kasını çok fazla kestiğimiz için hastanın gebe kalma oranı çok düşüyor dedi. O yüzden artk ameliyat yapılmıyor dedi. Ben yine içimi rahatlatmak adına mailine mesaj attım ve durumumu anlattım. Sagolsun mailime dönüş yaptı. Filmimi yorumladı. Ameliyat önermediğini ve 1-2 düşükten sonra rahmin toparlanacagını bebeğin büyüyeceği alanı kendi açacagını ve bu durumda olup bir sürü hastasının saglıklı bebek doğurduklarını söyledi. Ayrıca bu duruma çift rahim denmediğini çift rahim olması için çift vajina girişi, çift rahim agzı ve çift rahim olması gerektiğini söyledi. Ben o doktorun mailinden sonra çok rahatladım. Sakın ama sakın ameliyat diyen doktorlara kanmayın. tamamen para. Çünkü benım rahim çektirdiğim kadın doktor prof ve üni. Dekanı. Yani doğrusu ne ise onu söyleyen doktorlar. Ve çok fazla video izledim yorum okudum. Bir çok kadın bu anomalide olup saglıklı bebek doğurmus. Tek yapmanız gereken gebelik baslar baslamaz perinatolojiye gitmeniz. İyi bir perinatoloji. Allah yardımcımız olsun🙏🏻