Benim kızım 21 aylık 15 gün oldu bezi bırakalı ilk 3 gün altına kaçırmalar oldu . 3. Günden sonra alıştı biraz oyunlaştırarak öğretmeye çalışın mesela ilk bebekleri yapsın tuvaletini sonra o yapsın. Yaptığında Sticker vererek ödüllendirebilirsiniz . Birde sürekli sormak doğru değilmiş çocuk strese girebiliyormuş 🥲 evde olan kişiler tuvalete giderken yüksek sesle tuvaleti geldiğini dile getirirse çocukta geldiği zaman dile getirmesi gerektiğini anlıyormuş . Mesela ben ilk günler sormak yerine 1-1.5 saatte bir tuvalete götürüyordum . Sonra süreyi biraz uzattım onun söylemesine fırsat tanıdım. Şimdi hiç sormuyorm kendisi söylüyor. İlk 4-5 gün gece bez taktım 5. Günden sonra kuru kalkmaya başlayınca bezide çıkarttım . Yani 2 yaş erken mi diye düşünmeyin diye anlatıyorum eğer çocuğunuzda belirti varsa deneyin derim ilk birkaç gün zorlu bir süreç yaşıyorsunuz ama sonra alışıyorlar 🥲