azracan20 maalesef bilindiği gibi sadece cinsellik ile geçmiyor, aynı kullanılan havlu , permatik, klozet, yattığı yatak heryerden olabiliyor. Ben cafede çalışırken hamile kalmadan önce, sel oldu yaşadığım ilde ve tuvaletlerin kapıları bozuldu erkek ve kadınlar aynı tuvaleti kullanmak zorunda kaldılar ortalama iki üç ay kadar ve klozetti, ne kadar temizlesem bile kullanmadan maalesef kaptım hem siğil hem mantar enfeksiyonu. Bilmiyordum enfeksiyon olarak gittim doktor vajinal ultrasonla baktı içerisine siğil yayılmış senin haberin yok mu dedi hayır hocam dedim enfeksiyonum kaşıntılıydı ve dışarıda çıkmış olanları kanatmışım rahim ağzına ulaşmadan tedaviye başlayalım dendi abartısız her hafta gittim yakma tedavisi oldu iç dış hep dökülüyordu içimdekiler enfeksiyon için de fitil kullandım enfeksiyon bitmeden siğil bitmedi, ondan sonra kurtuldum ve üç doz hpv aşısı oldum. Tam bi sene sonra hamile kaldım doktoruma sordum herhangi bişi kalmış mıdır diye hayır bizim yakma tedavisinde hepsinden kurtulmuştuk haftan ilerleyince bakarız zaten üç aşını da olmuştun dedi, çarşamba günü ilk çatı muayenem var geçmeyen enfeksiyona düştüm yine ve bu yüzden acaba siğil tekrarladı mı diye düşünmüyor değilim çünkü normal doğuma hazırlıyorum kendimi. Siz aşı olmuşmuydunuz, benim doktorum aşı olduğum için üç doz tam korunaklı bi aşı bebeğini bundan korur demişti yani zaten ben kendimi düşündüğümden değil bebeğim olursa ona geçmesin diye aşılarımı olmuştum.