@fizikcianne Doğum şekilleri arasında karar vermeye çalışmak bana mantıklı gelmiyor. Her doğum kendine özel. Normal doğumu destekliyorum ama sezaryene de karşı değilim. Bazı durumlarda hayat kurtarıcı. Ama sırf normal doğum korkusundan sezaryene kayılmasını doğru bulmuyorum. Bu arada ben sağlıkçıyım. Sağlıkçı kimliğimi kullnarak tavsiye vermek istemem. Yani bi insan sağlıkçı kimliğiyle nasıl insanları yanlış yönlendirir anlamıyorum. Sağlıkçı olduğunuzu söylemeden söyleseniz neyse de. Bn sağlıkçıyım normal doğumda bi sürü komplikasyon var ne demek. Sezaryen de bi ameliyat şekli ve bi sürü komplikasyonu var. Yapmayın Allah aşkına. Meslektaşlarım içinde bnde çok karşılaşıyorum bu durumla. Sen kendin kaşınıyosun sezaryen ol geç diyenler. Snki sezaryen sıfır sıkıntı. İlk çocuğumu da nornal doğurdum prematüreydi. Şimdi aynı şeyi bana da yapıyorlar o küçüktü anlamadın sen bu zor olur vs filan. Evet normal doğumdan da korkum var yok diyemem. Önemli olan anne ve bebek sağlıkla kavuşsunlar her iki şekilde de olabilir. Ama herhangi bir sezaryen endikasyonu yokken normal doğum korkumdan sezaryen istemem. Şunu da eklemeliyim ki bazıları gerçekten aşırı sezaryen kafasında oluyor ve doğumu resmen sabote ediyor. Kendi bebeğini kendi sıkıntıya sokuyor. Öyle aşırı tavırlarınız olacağından korkuyorsanız kendinizi yönetmekte güçlük çekiyorsanız sezaryen de olabilir yani. Ama ben doğuştan bu gücün içimizde olduğuna inanıyorum. Ameliyat koşulları olmasa bu yüzyılda kimse normal doğuramayacak mı yani artık? Allah’a emanet ettim kendimi de bebeğimi de. Normal yolla bekliyorum bebeğimi şuan ha bi sıkıntı olur da acil sezaryene alıyoruz derler elbette karşı değilim. Herkes sağlıcakla kavuşsun yavrusuna inşallah.