Hilaall Farklarını yazayım size hem özle hem devlet takipli olarak.
Öncelikle devlet hastanesinde eğer üniversite hastanesine gitmiyorsanız tek bir doktora takipli olamıyorsunuz, doğumunuzu da kim denk gelirse ki genelde ebeler yaptırıyor. Özelde böyle bir şey yok tek bir doktora takiplisiniz, doğumunuzu o yaptırıyor istediğiniz zaman ulaşabiliyorsunuz.
Devlet hastanelerinde çoğu zaman size bebeğinize alakalı hiç bir şey anlatmıyorlar ki genelde doktor değil asistan bakıyor doğru düzgün fotoğraf bile vermiyorlar. Özel hastanede böyle bir şey yok doktor kendi bakıyor, detaylıca anlatıyor fotoğraflarını veriyor.
Devlette doğum yaptığınız zaman bazı istisnalar hariç herşeyi yalnız yaşıyorsunuz sancı vs gibi. Ve doğum sonrası eşiniz sadece ziyaret saatinde gelip sizi ve bebeği 1 saat ya görüyor ya göremiyor. Tek kişilik odada kalırsanız baba odadan çıkmama şartı ile refakatçi olabiliyor tabii ki. Özelde baba isterse doğum anına bile tanıklık edebiliyor.
Devlet hastanelerinde isteğe bağlı sezaryen diye bir şey yok doktorların size 72 saat sancısı çektirme hakkı var isterlerse yapabilirler sizde ve bebekte bir problem olmadığı sürece sezaryene almıyorlar sizi. Özelde böyle bir şey yok isterseniz isteğe bağlı sezaryen yaptırabiliyorsunuz bu sizin doğumu nasıl tercih ettiğiniz kalmış.
Ben devlete epilepsi olduğu için gidiyorum nöroloji uzmanım konsültasyon istedi perinatolojiden bu yüzden düzenli kontrol oluyorum ha benim olduğum alanda doktor bakıyor ve detaylı bakıyor riskli olduğu için ama böyle bir durumunuz yoksa asistan ilgilenecek açıkçası bunu da ben istemem. Doğumumu özelde yapacağım doğum paketim var gittiğimde para ödemiyorum bir kere 12 bin TL para ödedim doğumda dahil olmak üzere nst muayene tahlil hatta doğum fotoğrafçılığı bile içerisinde.