Slnaycn sezaryen yanlıları burda eminim büyük bir celal ile normal doğumu savunanları karşılayacaktır.
Zaten olay burda ya normal doğum yanlıları sakın bir şekilde normal doğum en iyisi deyince deliriyorlar çünkü haklı olduklarını biliyorlar.
Normal doğum zor gelsede, korkutsada, en sağlıklı ve olması gereken doğum şeklidir. Buna karşı çıkan kim varsa bilim ile değil nefsi ile konuşur, bebeğin vajinadan geçerek oradan aldığı olumlu bakterileri, ve kafasının sıkışması ile tamamlandığı gibi gibi bir çok faydalı ve olması gereken olaylar oluyor.
Tabiyatimiz ve yaratılışımız bundan ibaret olduktan sonra farklı bir doğum şeklini “tercih” olarak sunmak doğaya tabiyata aykırı davranmaktır.
Türkiyenin sezaryene koşması sağlık açısından değil hepimiz biliyoruz ki uğraşmamak için.
Nitekim Sezaryen üstüne bastıra bastıra anlatırlar
Tıbbi bir mudahaledir ! Sağlık sorunu ve risk karşısında geliştirilmiş bir yontemdir. Asla ve kata bir tercih değildir.
Ha Türkiye nin bu rahatlığını kullanarak elbette kendi tercihinizi yaparsınız.
Kendim olması gerektiği gibi normal doğum taraftarıyım hatta taraftar demek abes geliyor bana çünkü olması gerekendir aslında.
İlk insanın yaratılışından beri var olan normal doğumu sonradan çıkmış ve riskli birşeymiş gibi lanse etmeyi terk etmek lazım.
Ama sezaryen sonradan çıkmış insanlar tarafından geliştirilmiş bır tedavidir çözümdür, riskleri oldukça açıktır ama önemli olan riskleri değil önemli olan bir doğum tercihi olmamasıdır.
Ama ben ictenlikle şunu kabul ediyorum ki çok büyük bir nimettir. Belki insanoğlunun Allah tarafından ilham edilmiş en güzel kurtarıcısidır. Sağlık sorunu ve risk veya ani tehlikeli durum karşısında inanılmaz güzel bir çözümdür elhamdülillah çok şükür. Bu gibi çözümlerin olduğu zamana denk gelmek büyük mutluluktur benim için.
Ama bu onun “çözüm ve çare” olduğunun dışına çıkarmaz öteye geçmez ! Yoksa günümüz gibi tercih haline gelir maalesef geldi de.
Olaylara bu gözle bakmalıyız…
Tamam kabul normal doğum çok zordur, büyük bir olaydır çünkü dünyaya can getirmek daha büyük bir olaydır, gelişi bu kadar kolay olmamalıydı zaten. Gözle gorunmeyen bir damla sudan vücudun içinde büyümesine, gelişmesi ile birlikte tüm organların köşeye sıkışmasına ve kasların birbirinden tamamen ayrılmasına ve zaten gergin ve sinirli olan cildin gerilerek ortadan ikiye çatlamak yerine koca karnı taşımasına ve ortalama 3 kiloluk bebeği özellikle bel kemiklerinin yumuşayarak aralarının açılarak çocuğu taşımasına velhasıl tüm bu mucizelere inanıp, konu ortalama bir gün sürecek normal vajinal doğuma güvenmeyip, sadece lastik gibi olan vajina ve perine kasının 10 15 santim gevşeyerek çocuğun gayet güzel çıkmasına müsaade edeceğine inanmayıp, olabilecek bindebir aksi durumlar yüzünden doğal bir süreci terkedip,
7 kat kesilmeye, bıçak altına girmeye korkusuzca razı olmak… bilmiyorum ne denir bu duruma.
Kaderde ne var ise o yaşanır.
Ikisi birbirinden zordur ve netice de doğumdur.
Ancak bir tercih değildir. Kim ne derse desin bunun üstüne laf eden hem doğaya hem bilime aykırı konuşmuştur.
Azıcık gerçek bir arastirma zaten bunu kanıtlayacaktır.
💐