0909esra 12 haftalığız. 2. Gebeliğim. İlk gebelikte de istenen bütün tetkikleri yaptırdım, bunda da yaptıracağım. Çoğu anne adayı 'sendromlu bebekte olsa aldırmicam nasılsa' deyip biçok şeyi göz ardı ediyor. Bana göre yanlış yapılıyor. Annelik bu olmamalı.. Farzedelim ki testlerde bir olumsuzluk var. Doğuma kadar öğrenemediniz (ki bu sadece sendrom için değil birçok iç hastalığa varana kadar öğreniyorsunuz) doğumda Dr.un da bunu bilmeye hakkı var. Annenin de nasıl bir bebekle karşılaşacağını bilmesi gerek. Şok ve ani üzüntüye düşmemek adına. Drlar da tedbirlerini ona göre alırlar.. Belki de anne karnındayken tedavi başlar.. Bilmiyorum, buna benzer. Biçok şey. Anne sırf 'o benim yavrum, öyle ya da böyle doğuracağım' mantığıyla iyi bişey yaptığını düşünüyorsa bence çok cahilce alınmış bir karar olur bu. Kimse 'hadi ihtimal var, aldır bebeği' demiyor. Farkındalık lazım.