Sunshine__ bugün yoğun bi gün oldu kuzum hemen yazayımm.
4 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım çay bardağı sıcak su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yumurtaların beyazlarını (içine asla sarısı karışmayacak) bir kapta şekerin yarısı ile çırpıyorum bildiğimiz köpük oluyor hatta kıvamı şöyle olacak kabı ters çevirince düşmeyecek dökülmeyecek. Sonra başka bi kapta kalan şeker ile yumurta sarısını çırpalım çok çırpmaya gerek yok mikserle iki dakika yeter. Sonra yarım çay bardağı ılıktan sıcağa su koyalım kaynamış olmasın ama ılıkta olmasın işte asıl püf nokta bu , önemli. Çünkü şekeri tamamen eritecek karıştıralım şeker erisinnn. Sıvı yağı ekledikten sonra da bi karıştırıp tüm katı malzemeleri de eleyerek ekleyelim. Bunları ekleyince bi tık katı olacak korkmayın daha yumurta beyazlarını ekleyeceğiz çünkü :)) Hepsi homojen karıştıktan sonra önce yumurta beyazının yarısını dökelim hamuru hırpalayıp köpüğü söndürmeden alttan yukarıya spatula ile karıştıralım sonra diğer yarısını da ekleyelim hepsi homojen şekilde karışana kadar aynı işleme devam. Ben genelde yarısını kalıba döker diğer yarısına 2 yemek kaşığı kakao eklerim eğer öyle yapacaksanız kakao eklerken 3-4 yemek kaşığı da su ekleyin ki hamur katı olmasın ama sade de üzümlü tarçınlı da harika oluyor zevkinize kalmış artık :)) Ben 175 derece önceden ısıttığım fırında pişiriyorum tabi fırına göre değişiyor bu herkes kendi fırınını tanır ama bence kesinlikle önceden ısınmış olmalı. Sonra afiyetle pamuksu keki yiyoruz valla bi yiyen bi daha istiyor afiyet olsun 🌸💙