pinarmina 7 sene önce ilk kızımda yaşadım bunu bende.. Adı Puppp bu hastalığın.. Gebelik alerjisi diyorlar. Benim 30. Haftada falan başladı doğuma kadar devam etti maalesef… 37+6’da artık dayanacak gücüm kalmadığı için sezaryen oldum.. Doğumhaneden odaya çıktığımda kaşıntı adına hiçbişi kalmamıştı. Ama maalesef bu doğuma kadar sürüyor kızlar ve tedavisi de yok:(
esra6338 Sibola bi de uyuz olsa beylere de bulaştırırdık bence. Ben her gün kocama soruyordum sende de varsa bi başka dr’a görünecem kaşınırsan haber et diyodum :)
esra6338 Sibola Sibola bende olmuştu 6. Ayda hacamat yaptım bi de kantaron yağı kullandım geçti. Kış günü ne giysem kaşıntıya sebep oluyor kıyafetleri çıkarınca üşüyor hasta oluyordum çok zor bi süreçti. Ve özellikle geceleri tutuyordu. Sabaha kadar uyumak istiyorum diye ağlıyodum. ‘oglum beni hiç yormuyo ama bu vücudum alerjiden delirtiyor’ diyodum. Herkesin karnı kaşınır benim bacak ve kollar gidiyordu. Hacamatın çok faydasını gördüm. Paketli gıda şeker ve domates gibi asitli alerjik besinleri tüketmemeye çalış. Mevsim meyvesi mevsim sebzesi tüketmek lazım sera ürünleri de karaciğeri doldurup kaşıntıya sebep oluyor.
esra6338 Mervebozo ben karbonatlı sirkeli su da denedim hafifletiyor ama kalıcı çözüm olmuyor. En garanti olanı hacamat ve kantaron yağı kullanmak oldu benim için
esra6338 Sibola Sibola ben artık tarakla kaşıyordum hep yara izi oldu bacaklarım 🤦🏻♀️ binde kramp girer gibi aniden giriyor dokunmadikca geçmiyor pis bi durum
esra6338 elifff_17 bu kolestaz gibi değil. Ben kaç defa kan verdim aile hekimi ayrı jinekolog ayrı baktı temiz çıkıyor bi problem yok kilo aldıkça deri geriliyor yağ kullan diyolar ama kaşıntı insanı çıldırtıyor çok zor
elifff_17 esra6338 kolestaz safra testinde ortaya çıkar .. degeri yuksek olup çıkanda var degeri normal olup asıl yapılan testte çıkan da var tabii her kaşıntı bu değildir bir ihtimali yazdım ciltle alakalı bir sey de olabilir kremler vardı detaylı bakılması gerek yani.. iyi oluruz insallah hepimiz
esra6338 Batman72 geceyi duşta geçiriyorum diyince bana gülüyordu herkes. Ama gerçek benim de 5_7. Aylar arası tamamen bu kaşıntı yüzünden mahvoldu
Aselsare44 Baharbade10 Sibola benim de ilk gebeligimde olmuştu. Hamilelik alerjisi diye geçiyor. Hıc korkmayın doğuma aldıkları dakika bitiyor kaşıntı
esra6338 elifff_17 kırmak kızdırmak istememiştim kardeşim kusura bakma yanlış ifade etmiş olabilirim. Sen de haklısın tabiiki olabilir ben de sadece kendi tecrübemi paylaştım. Dr’larım safra testine gerek duymadılar kaşıntının şiddetini yaşadığım sıkıntıyı anlatmama rağmen hiç kolestazdan şüphelenmediler bile demek istemiştim sadece
H_a03 Sibola ben dün söyledim doktora cildiyeye yönlendirdi kan falan aldılar ailede kaşınan birileri var mı ilk gebeliğinde oldu mı falan diye sordular kanlarım pazartesi ye kaldı bişey çıkar mı bilmem
Baharbade10 menessare ya bana şimdi uyuz dediiii ilaç Verdi inş geçer , /2 hafta önce devlet has gittiğim doktor uyuz değil demişti , baştan özele gitseydim 20 gündür çekmezdim , kızlar ihmal etmeyin benim egzama bile olmuş
menessare Baharbade10 benimde canım elimde egzama çıktı yoktu böyle bisey :( bende Cumartesi gidicem uyuz olduğuna emimim maalesef ne tür bi tedavi önerdi size ve kan falan aldı mı yoksa mikroskopla falan mı baktı
Ikiz_annesii Baharbade10 bende olmuştum 3 ay sürdü ve etrafimda cok duydum herkeste vardi ve gecmiyodu kimsenin birkac cesit krem kullandim hepsini denedim 1 ayda geçirmeyi basardim. Eşime de gecmisti ustelik evliligimizin ilk ayiydi. Şimdi dr bu gebelikten kaynaklanan kasintim var gercekten bela bisey
Baharbade10 menessare hayır kan almadı mikroskopla baktı , karışım ilaç yazdı kullandım ama dayanılmaz bi kaşıntı bu yaaa 3 gün kullan 4.gün yıkan dedi inşallah işe yaarwr
menessare Baharbade10 ayy bende Cumartesi randevum var inşallah direk miskroskopla bakar eminim cümkü ben sarı bi karışım mı ? maalesef bende artık cok sıkıldım bu kasıntı işinden basa çıkılır gibi değil gece yarısı uyanıp saatlerce kaşınmak işkence gibi :(