CeydaST mommyily benim doktorum 12. Haftada önermesi 2 doktora daha sormuştum 12. Haftadan sonra boyayabilirsin demişlerdi. Doktorum şöyle boya böyle boya demedi sadece boyayabilirsin dedi 18.haftada izin verince ben de boyadım 19+4 te. Saçımın %80 i beyaz çalışıyorum moralim bozuluyordu artık. Dediğim gibi doktorum izin verdiği için boyadım. Moralimi bozanlar sanki çevresinde boyayınca çocuğu sakat doğmuş olanlar gibi konuşanlar sayesinde rüyamda bile kanama geçirdiğimi gördüm.. Bu daha mı iyi oldu bilemedim
mommyily CeydaST ben size kötü bir şey demedim burda onlar yüzünden rüyamda kanama geçirdim denemenize gerek yok madem doktorunuz izin verdi o zaman neden buraya sorup kendinizi huzursuz ediyorsunuz zaten boyamışsınız doktorunuz yapabilirsiniz dediyse niye bu kadar strese girdiniz ben sadece kendi doktorumun önermesinin boyaların kimyasal içerdiğini söyledim bebeğinize bişey olacak mı dedim bunu Allahtan başka kim bilebilir ki sadece tedbir elden takdir Allah’tandır doktor da boyayabilirsin dediyse neden huzursuz oldunuz izin vermiş sonuçta
Liliales CeydaST ah canım benim hiç canını sıkma. Birçok doktor saç boyamanın güvenli olduğunu söylüyor. Aslında düşününce cildimiz boyayı emse cilt de boyanırdı halbuki oramıza buramıza bulaşan boyalar yıkanınca hemen geçiyor. Yediğimiz paketli gıdalar kimya laboratuvarı gibi içtiğimiz süt yediğimiz ekmek ne kadar doğal ve organik. Şampuanlarımız saç kremlerimiz cildimize sürdüğümüz kremler hatta ilaçlar hepsi kimyasal. Ne yazık ki çağımızda bundan kaçamıyoruz. Hiç canını sıkma stres bebeğe boyadan daha zararlı bence 😘
CeydaST mommyily ben de olanı anlattım ya size bir şey demedim. beni strese soktular ben de yazmak istedim boyayıp doğum yapanların tecrübelerini almak için hani sorun yaşayan oldu mu acaba öğrenmek için
CeydaST Liliales doğru söylüyorsun valla. baya kötü hissettirdiler bana kendimi ben de burada boyayıp fikir alabileceğim kişilerden de duymak istedim açıkçası. iyiyim şimdi çok şükür valla iyi geldiniz bana teşekkür ederim
HcrHcr Benim doktorum doğum öncesi önermedi. Bitkisel olanların çoğunun içeriğine baktım kızlar, onlarda da kimyasal var. Doğum sonrası ombre yaptırıp idare edeyim diyorum bundan sonra.
Elifgoktug1 CeydaST maalesef çok zararlı kafa derisinden alınan kimyasal direk kana ve sute geciyor kana geçen hersey bebeğe de geçiyor benim doktorum asla izin vermedi emzirmede bile boyatma dedi
CeydaST Elifgoktug1 hmm zarar gören tanıdığınız var mı peki? ben bir kaç kişiyle ve burayla paylaştığım kişilerden edindiğim(boyatanlardan) bilgiye göre sapasağlammış hiç şu oldu diyeni görmedim.. kimyasalı düşününce malesef yiyoruz bile :( korumaya sadece saç boyası sürmemek te yetmiyor. Allah yardımcımız olsun cidden Allaha emanet gidiyoruz
Mihri26 Elifgoktug1 emzirmede de mi boyanmaması gerekiyo benim saçlarım çok fena durumda hani görüntüden ziyade artık aşırı kaşınıyo ve çok dökülüyo
Elifgoktug1 CeydaST çevremde hiç boyatan olmadı. Ama gebelikte sorun olmaması yaşantısında sorun yasamayacagi anlamına gelmez dedi doktorum. kafa derisi ciddi manada kimyasal çekiyor mus kana geçiyormuş benim saçlarım pilatin sarisiydi mahvolmuştu boyasizliktan ama korkudan boyatmadim doktor öyle diyince. Ben çok arastirmistim organik bitkisel boyalar var boyayabilirsiniz dediler ama o bitkisel boyalarda bile kimyasal varmış maalesef. Normal zamanda bile gebelik ve emzirme olmasa bile saç boyasını dibine asla sürme dedi doktor bana
CeydaST Elifgoktug1 anladım her doktor farklı konuşuyor insanın kafası karışıyor. kanıtlanmış bir zararı olmadığını dinledim bir çok doktordan. çok moralimi bozdularda.. benim saçım sarı değil ya açıcı kullanmamı gerektiren bir durum da yoktu. %80 i beyaz tepemin.. işe gelip gidiyorum 4 parmak inmişti rahatsız etti artık doktorum da izin verince boyattım. bir sorun olmaz inşallah
Elifgoktug1 CeydaST anladım inşallah sorun olmaz kendini suçlama cnm gün içinde de ne kimyasallar ile karşılaşıyoruz ister istemez. Özellikle sıvı el sabunlari ve şampuanlar da da aşırı kimyasal varmış mesela
CeydaST Elifgoktug1 aynen öyle valla ne kadar kaçmak istesek te ağzımızın içine kadar giriyorlar maalesef. diş macunu gibi.. Allah a emanet valla yapacak bir şey yok
Mihri26 CeydaST kendini sıkıntıya sokma canım benim doktorumda hiç önermiyorum dedi benimde şuan bi tane bile siyah saçım yok ama çevremde hamile olup boyayan hatta ombre yaptıran bile oldu hiç bi sıkıntı yaşamadı sende stres yapma bu iyi bişey değil ama bana kalırsa ikinci kez boyam derim tekrardan
CeydaST Mihri26 2. kez boyama zamanı geldiğinde muhtemelen izne ayrılmış olurum gerek kalmaz ya. çalıştığım için boyama ihtiyacı duydum. annemin çalışma arkadaşları da hep boyatmış sorun olmamış. inşallah hiç birimiz sorun yaşamayız minnoşlarımız hep sağlıklı olur
CeydaST Mihri26 bizim bi akraba sarıya döndü emzirme döneminde kızı 1 kere bile hastalanmadı 16 aylık kadar neredeyse. hala emiyor o da boyatıyor ara ara
Elifgoktug1 Mihri26 emzirmede de süte geçiyormuş illa boyamak isterseniz dibe vurmadan boyamakta fayda var
Mihri26 CeydaST inşallah canım benim o minişler içinler neleri feda ediyoruz sağlıklı mutlu olsunlar hep inşallah