Betulaa Bana diyetisyenim akşam pilav bulgur yersen ödemin olur demişti. Ben hamile kalmadan akşamları yüzüklerin kıyafetlerim sıkıyordu her gün ödemim oluyordu ve en az 2 bardak yeşil çay içmeme rağmen oluyordu. Ama şimdi Akşamları pilav bulgur yerine çavdar ekmeği yiyorum ve hamile kalmadan olan ödemim geçti. Tabi daha 26 haftalığım belki bundan sonra başlar ama var olan ödemimi kesmesi beni çok şaşırmıştı. Bir de çok ödem varsa tansiyonunuza dikkat edin , normalden yüksekse doktora gitmek lazım, gebelik zehirlenmesi riskine karşı
seyma9188 Yarensgr Tuz,şeker,hamur işi,karbonhidrat bunlardan uzak durmanız lazım.Bol su içmeye çalışın,daha hareketli olmaya çalışın,lifli gıdalar,protein ve sebze ağırlıklı beslenmeye çalışın. ☺️
Eceecim Herhangi bir riskiniz yoksa kesinlikle her gün yürüyüş yapın yapabildiğiniz kadar. 27. Haftamdayım vücudumda veya yüzümün herhangi bir yerinde hiçbir şekilde ödem yok. Tabii tuz tüketimine de başından beri dikkat ediyorum. Benim önerim bu şekilde.
Hhavvaa Yarensgr tuzu kesebilirsin canim yatarken ayaklarının altına yastık koy ödemin artmaya devam ederse tansiyonunu dikkat et
Hilaynur Tansiyon yükselmesi ayakta şişlik yapar tansiyon takibini yapın yüzde ve elde şişme varsada çogunlukla gebelik şekeri yüzde ve elde şişme yapıyor bence doktorunuza bu belirtileri söyleyin
Rahimezcan Ödeme bir de tansiyon yüksekliği eklenirse büyük sıkıntı. Ben 31. haftamda bir anda çok fazla ödemlendim yaklaşık 5-6 kilo aldım tansiyonlarım yüksek çıktı preeklampsi tanısı kondu o yüzden dikkatli olun derim. Öncesinde de ödemim vardı ama herkes normal son zamanlarında şişersin dediği için sağlıkçı olduğum halde umursamamıştım asla öyle düşünmemek gerekiyormuş. Ben idrar söktürücü, tansiyon ilacı, dinlenme ve tuzu keserek attım ödemlerimi ama tansiyonlarım arada yükseldiği için hala şişliklerim oluyor özellikle de yüzümde
Hilaynur Rahimezcan kesinlikle böyle dedikleri için bende ilk gebeligimde gecikmiş olarak preaklemsi yaşadım aşırı şişlik vardı herkes normal diyordu oyüzden dikkatli oşmak gerek doktorunuza söyleyin hemen test vs yapılsın geç kalma iyi degl
Minikkoalam13 Turşu cips aşırı karbonhidrat ve en önemlisi tuzu bırakmalısınız, bende diyetisyene gidiyorum tuzu yemek hariç kesinlikle atma ve günde en az 3 litre su içmelisin dedi
Damla2412 KeremikoBayky üçüncü hamileliğim üçündede aynı sorunu yaşadım suanda yaşıyorum ilk çocugum 6 aylıkken ikinciye hamile kalmıştım daha yürüyemediği için kucakta olurudu kaç aylık hamileydim hatırlamıyorum ama bir keresinde kucagımdan düşündüm dirseğimle falan destekledim ama ellerm o derece uyusuyordu şuanda durum aynı iki gün önce patetes doğrarken parmağımı kestim ama pek bi acı duymadım
KeremikoBayky Damla2412 aynı şeyi yaşamışız. Youtubeda bazı egzersizleri denedim ama nafile, bebek doğmadan geçmeyecek belli.
hilal3407 Tuzu azalttım fazla yorulmamaya dikkat ettim ve aksamları birer fincan ıhlamur demleyip içtim ödemim çekildi. Kendimi patlayacak gibi hissediyordum şişkinliğin ağrısı da cabası..
Damla2412 KeremikoBayky doğumdan snrada bir süre devam etti bende sonra azaldı ama tam anlamıyla geçmedi egzersiz falan dediğiniz gibi bir işe yaramıyor ama dpktorum bana bi eldiven önermişti almıştım hala kullanıyorum azaltıyor biraz 😒
Begnvil Ben asla su içemiyorum 10 haftalık oldum su içince o kadar çok midem bulanıyor ki kusamıyorum da ama midem dönüyor bu yüzdende ödem topluyorum belki ileri zamanlarda düzelirim benim gibi olanlar var mıydı🥺
qzd Yarensgr aslında bira erken başlamış sanırım 8. Aydan sonra ödem oluşması normal diyorlar ama bence tuz ve şekerli şeylerden uzak durmak biraz daha fazla hareket etmek iyi gelecektir. Düzenli yürüyüş yapabilirsin e tabi suyuda bol tüket😇
Limonzeytin Yarensgr benim 20 haftammda başlamştı ödemler ayaklarm maf olmştu yürüyemiyodm artk şişlkten acısından ne yaptysam fayda etmemşti öyle dopğm yaptm 1hafta sonrasndada eski halime dönmştm yaz aynda hiç çeklmiyo o şişlkler malesef…