Pnrklk Korkman çok normal bi şey canım ama aynı zamanda kendinde bu cesareti bulman da harika.
Eğer normal doğumu merak ediyorsan ben anlatayım, bıçak saplanır gibi değil de böyle çok tuvaletin gelmiş gibi düşün. Tutmaktan karnın acır ya artık hani öyle bi acıma hissi oluyor karnının altında.
Belin ve kasıklarına kramp giriyor bacaklarında-özellikle üst bacağında- adet ağrısı oluyor.
Sancılar alarm kurulmuş gibi düzenli aralıklarla geliyor 30-60 saniye kadar sürüyor geçiyor.
Kendini fiziksel orlarak rahatlatmak için ılık duşa girebilir ve yürüyebilirsin.Sandalye ya da yatak başlığı gibi bi yerlere tutunup köpek pozisyonunda kendini sallayabilirsin.Sancılıyken yürüken tutunabileceğin bir yer ya da bir kişi yanında olsun nolur nolmaz belki anlık tansiyonun oynar.
Ruhsal olarakta kendinş sık sık telkin et, her sancı bebeğinin sana “annem ben geliyorum artık çok az kalfı” deme şekli hep bunu düşün. Acın artarsa hiç bebek sahibi olamayan ya da karnında kaybeden anneleri düşün,onlar için dua et, o zaman senin sancıların müjde gibi gelecek inan.
Kendini rahatlattığın gibi bebeğini de rahatlat. Ona bu dünyada onu hep koruyacağını, o un için hazır olduğunu, her gününüzün çok güzel olmasa bile sevgi dolu olacağını anlat, onunla konuş.
Anne karnındaki hayatı sona ereceği için korkuyor çünkü doğum başka bir açıdan ölüm onun için, ona cenneti vaadedip güzellikle rahatlıkla gelmesini sağlayabilirsin.
4190gr doğum yaptım iri olması, küçük olması, uzun olması, kısa olması bir şey değiştirmiyor eğer doktorun da uygun gördüyse bu zaten senin içinde varolan bi güdü.
Başarabileceğine inan, sağlıkla kavuş huzurla büyüt bebeğini 🙏🏼