alagulgoz Keseyi görmek için 5.haftamda aile hekimimin önerisiyle ilk kez doktora gittim. (özel)
Doktor, 7.haftamda kalp atışını duymak için çağırdı, gittim. Bundan sonra ayda bir gelirsin dedi. Ben de düzenli olarak ayda bir gitmeye başladım. (özel)
Ama ben daha önce düşük yaptığım için biraz pimpirikli olduğumdan bebeğin iyi olduğunu bilmek amacıyla 9.haftamda devlete de gittim.
O zaman gebe takip çizelgesi verdiler ve hangi haftalarda gitmem gerektiği yazıyordu.
İkili test, detaylı ultrason, şeker yüklemesi, kan uyuşmazlığı iğnesi haftalarımda devlete gittim. Bunların hepsini devlette yaptırdım, ücretsiz olarak.
Sonuçlarını hem devletteki doktora hem de özeldeki doktoruma gösterdim.
Devlette her seferinde de farklı doktora gittim ki hem hepsini tanımış olayım hem de olur da doğum sezaryene döner de doktor gelirse ya da aksilik olur da doktor müdahalesi gerekirse öncesinden doktoru tanıdığımdan içim rahat olsun…
(Ama tabi daha gitmediğim bir sürü doktor da oldu ona rağmen)
Arada bir de (2 ayda 1 gibi) devlete bu testler dışında rutin kontrole gittim ve tüm tahlillerimin yapılmasını istedim. Çünkü doğumu orada yapacağımdan her şeyin sisteme kayıtlı olması gerekirmiş. Bunu da gebe okulu eğitiminde öğrendim. Doktorlara da özellikle de belirttim. Onlar da epey ilgili şekilde her şeyimi sisteme girdiler.
Devlette bir sürü farklı doktora gittim, çok şükür birinin bile kötü muamelesine maruz kalmadım.
Gebe okulu eğitimine de yine devlet hastanesinde gittim, ücretsiz bir hizmet o da. Kesinlikle tavsiye ederim.
Orada da ebelerin birkaçını tanıdım, aksilik olmadığı sürece normal doğum oluyor devlette ve normal doğum da ebelerin işi. Direkt onlardan bilgi almak da çok faydalı oldu.