femme yo benim de hiç tekrarlayan düşüğüm yok, hatta gebeliğim bile yok bu tüp bebek öncesinde. Bir süre denedik ama olmayınca doktorunuza gittik. Hatta gidin deneyin hiçbir sorun yok dedi ama o arada da pandemi başladı, iki yıl daha geçti. Pandemi sornasında da tüm testler temiz idi ancak zaman kaybetmeyelim ve başlayalım dedik doktorunuzla. Tüp bebek sonrası pozitif sonuç alınca. Tüp bebek doktorumun eşi takibe başladı aynı klinikte. O, nifty’e ikiliden daha çok güvendiği için nifty yaptırdım. İyi ki de yaptırdım. Ben de çok güvende hissettim çünkü ikilinin strresi ile de uğraşmadım, zira, yaşım (40) millet diyor ki ikili test illa bi kafa karıştırıyor. O sürece hiç girmemiş odluk, haliyle de üçlü dörtlü stressleri de olmadı. Ben, embriyolara genetik test yaptırmamıştım, doktorum, sonuç olumsuz olursa yaparız şimdiden yapmayalım dedi. Gebelik olunca takip doktorum istedi zira eşimin ailesinde akraba evliliğinden de kaynaklı olsa bir engelli çocuk geçmişi vardı. Onun üzerine de tek gen tarama testi yaptırdım. İyi ki de yapıldı. En azından anne babası olarak tıp ve bilimin bize sunduğu imkanları kullandık ve içimiz rahat devam edelim dedik. Yine de her şeye rağmen Allah korusun kimsenin başına gelmesin bir pürüzümüz olur ise yaşam içinde de olabilir, artık deriz ki, bu Allah’tan. Daha önce örneğin nifty’de sorun çıksa yahut gen taramada sma çıksa benim bakış açıma göre bu tamamen ‘Allahtan’ değil. Bunu önlemek için bu bilimi vermiş Allah bize. Kullanabiliyor ise ik ne ala, ne güzel ve ben de kullanmak istedim haliyle.. anne baba olarak çocuklarımızı hatta çocukları genel olarak korumakla yükümlüyüz. Allah herkese sağlıklı çocuklar versin bir ömür, çözümsüz dertler vermesin, ilaçsız hastalıklar vermesin, doktorsuz günler göstermesin.. bütün çocuklar ve aileleri için öncelikli dileğimdir sağlık..