Cubukmakarna Benim arkkadaşım çok dar diye yapamıyordu evliliği biticekti nerdeyse. Bırmal doğum yaptı. Valla iyi geldi dedi. Biraz açıldı rahatladım dedi. Ben normalden korktuğum için genel anestezili sezaryen olmuştum. Çok güzel geçmişti. 2. Ye yine öyle isteyeceğim. Bende oram kesileceğine göbeğim kesilsin diyenlerdenim. Herkesin aynı geçmiyor. O arkadaşımında çok acısı oldu normal doğumda. Travma kaldı. Bende keşke senin gibi yapsaydım dedi. Ama sezaryenin de zor geçtiğini söyleyen var. Bünyeye göre değişiyor bence
ardenmoms Cubukmakarna sezaryeni zor geçirenlerdenim bol ağrılı vajinal enfeksiyonlu 😂 yani iki doğumunda zorluğu var
Heyecanli_gebe1 Cubukmakarna ikisinin de zorluğu var tabi ki.biri öncesinde biri sonrasında sıkıntılı . Bnm de dar çok geniş diil.ama yıllar içinde genişler heralde 🫢
ardenmoms haklisinesracim bacım senin öyle olmuş olabilir. Ablamda iki normal doğum yaptı onun öyle değil açıklık kaldığını söylüyor. Diyorum ya kişiden kişiye değişir diye ben sezaryen oldum keşke normal olsaydı hala ilişkiye girerken zorlanıyorum çünkü çok darlığım var
Ark Heyecanli_gebe1 etkilemekte çok istemem tabi ama ben normal.istedim nasip olmadı sezeryan oldum emin ol kıyaslanamaz ameliyat toparlanman sonrasında senin bünyen ne kadar surede kendine gelecek sütün hemen gelecek mi enfeksiyon olacak mı çocuğunu emzirmen ilk günler hayati önem taşıyor sezeryanda uzanıp yatamiyorsun bile bebegini 2 saatte bir emzirmen lazım sana muhtaç vs.yani eşini atacaksın bi kenara önce kendini sonra bebegini düşünüp plan yapacaksın canım sen bence akışına bırak bebegin nasıl geleceğine karar veririyor benden sana tavsiye kimsenin dogumuyla kendini kıyaslama inan fikir sahibi bile olmuyormuşsun burada sadece hikayeleri okuyoruz senin hikayen daha farklı olur ki benim öyle oldu
Heyecanli_gebe1 Ark evet burada normal doğum hıkayelerını okudukça normali daha çok istiyorum ama tabi ki zorlu da geçebilir zaten iki türlü de korkuyorum.hangisi hayırlıysa o nasip olsun inş
Fatmandrsv Hiç bir şey olmaz siz dişil enerjinize odaklanın. O vajina eski haline gelir. Asıl ikiye bölünmüş karınla yaşadığınız özgüven eksikliğini bi düşünün. Ben sezeryana döndüm bi ihtimal olsa da normal doğum yaşasam diyorum. En sağlıklı olan normal doğum abartılacak bir şey de yok. sezeryan doğum demek değil. SezeryAn ameliyat demek arkadaşlar. İnsanların yaptığı yorumları bir kenara bırakın artık. Anne için de bebek için de en sağlıklısı bu. Ha zaruri haller olur sezeryana dönmek zorunda kalınır bu son anda karar verilmesi gereken olay. Ayrıca kesi atılmak zorunda da değil. Perine masajı yapın ve kesi için de istekli olmayın. Artık doktorlar da doğum anında karar veriyorlar kesi atılıp atılmamasına(doktor uzmansa… eskiler atayım risk almayım diyip direk kesiyor)
ardenmoms Fatmandrsv sezaryen oldum karnım ikiye bölünmedi 😂 özgüven eksikliğide yaşamadım 😂 ağrısı oldu tabi ee tabiki de olacak zaten kolay değil. İkiye bölünmüş karın ne demek onu çözemedim 😂 karnınızda kocaman yarık felan mi kalıyor sanıyorsunuz acaba estetik dikiş oldum parmak boyutunda kırmızı bi çizgi kaldı şuan sadece 😂
Nskyhn Fatmandrsv sezaryen doğum değil mi yani ben doğum yapmamış mi oluyorum bu nasıl bakış açısı. Lütfen böyle yorumlar yapmayın. Ki karnım bölünmedi. Hayatıma devam ediyorum 12 gün önce oldum. Normal doğummuş gibi yürüyorum takılıyorum 🤷🏻♀️
haklisinesracim Fatmandrsv Sezaryen doğum değil deyince burada yanlış anlaşılıyor ben anne olmadım mi falan diye tepki veriliyor kastedilen o değil tabi ki annesinin anneliğin dogurmakla ilgisi yok zaten o ayrı bir mevzu doğum şeklinin hangisi daha sağlıklı o konuşuluyor burada. Tüm dünyada vajinal doğumun sağlıklı olduğu hakkında türlü yayınlar tezler varken Türkiye’de özel hastane doktorları utanmadan arlanmadan sezaryen övüp vajinal doğuma bok atmaya çalışıyorlar. Şu an sezaryen olmak avantajlı gibi gösteriliyor ama değil. Altım kesileceğine karnım kesilsin demek de hiç mantıklı değil alttan yapılan epizyotomi cerrahi bir işlem değil 7 kat kesik olmuyor dikişi de kısa sürede toplarliyor ne oturmaya engel oluyor ne de yatmaya ama sezaryende öyle değil yatarken kalkarken destek almak zorunda kalıyorlar bebeğini kalkıp kucağına alamıyor 2 saatte bir emmek zorunda bu bebek. Sonuç olarak bir ameliyat oluyorsun ve küçücük sana muhtaç bir bebeğin sorumluluğunu alıyorsun aynı anda nasıl daha kolay olabilir ki normal doğumdan. Sancı çekmekse mesele ameliyat sonrası ağrılar da az buz değil. Sırf kocam şeyimi begenmezse diye ameliyat olmak ne kadar mantıklı bilmiyorum.
Heyecanli_gebe1 Fatmandrsv valla ilk doğumum olacak .normal e yatkınım bakalım son anda bir sürpriz olmazsa normal istiyorum.doktoruma hangisine daha yatkın olduğunu sordum senın ve bebegın durumuna bağlı dedi doğal olarak. Kesiyi ben istemem zaten o an doktor karar verır
EmelBG_ Heyecanli_gebe1 İllaki toparlanıyor o alt kodumda ama doğumun zorluğu kolaylığı ile alakalı bir durum dediğin şey . Aktı parça pincik edip çok aşırı dikiş atılıyor ya ondan öyle sorunlar oluyor . Normal doğumlarda bi sıkıntı olmaz 🌸
Fatmandrsv ardenmoms sanmıyorum sezeryan Doğum yaptım estetik dikiş yapıştırma ile . Ancak karnım iki parça gibi dikiş izim mevcut. Ne kadar güzel sizde olmamış bir şey tebrik ederim
busraon ardenmoms bu yorumu bekledim ve okuyunca gerçekten rahatladım. ne kadar korkutucu bi açıklama yapmış yaa burda kaç tane insan var doğumunu bekleyen normal mi sezaryen mi diye düşünen gitmiş neler söylemiş yok doğum değil ameliyat bilmem ne tamam en çok sen normal doğurdun
Sinemm88 Kocama dedimki aşkım çatladı biraz göbeğim aşşağılara doğru ama üstleri korumaya başardım dedim. Eee dedi olabilir normal, sen sağlıklı ol, cocugumuz sağlıklı olsun kafi dedi benim için ne önemi var dedi.. Anlatabiliyor muyum???? Kızdım biraz.
R94_ Heyecanli_gebe1 cnm ikisinin dikişi kıyaslanamaz bence, sezeryan ameliyat sonuçta senin fikrin ama bence normal doğum daha iyi. Ben sezeryanliyim sağlık sorunum var diye keşke normal doğum imkanım olsa diyorum.
Asil_hatun Heyecanli_gebe1 nerde karının yedi kat kesilip dikilmesi nerde vajina agzina 2 3 cm lik bir kesi atılıp dikilmesi nasıl aynı oluyo anlam veremiyorum darlık kısmına gelince 9. Aya gelene kadar zaten sezeryanda olsan normal dogumda yapsan genişleme oluyo normal doğum da dikiş atılıyor ilk gece gibi acı bile cekkiyorsun ilk ilişkide yani tabiki sizin karariniz ama bence normal doğum her sancısını çekmeye değer o anı dolu dolu yasayamicaksam anlamı olmaz 2 doğum yaptım 3. Ye hamileyim doktorum belden aşağısıni uyusturaljm sancı çekme dedi onu bile kabul etmedim ben o sancı yi o acıyı bile seviyorum dedim o telaş bir başka bence
Zeynepannesilove Heyecanli_gebe1 ben 7 ekimde kendi isteğim doğrultusunda sezeryan olacagım canım bu sezeryanın canice birşey kötü birşey olduğunu söyleyenlere anlam veremiyorum sezeryan olunca kimse yarı anne olmuyor önemli olan zaten sağlıkla kucağa almak bebeğini, ayrıca normal doğum yapıp dikişlerinden oturamayan rahat rahat hareket edemeyen doğum kilolarını veremeyen tanıdıklarımda var sezeryan olup aynı gün ayağa kalkıp 2-3 aya sıfır beden kalan arkadaşlarımda var tam anlamıyla bünye meselesi
Happy_001 Zeynepannesilove ben sezeryn oldum mecburi catim dardı ama iyiki sezeryn benim arkadaşım normal doğum yaptı 1ay oturmadı 35dikis atılmış
Happy_001 Yesim şükür mantıklı biri konuşmuş ya herkes yok normal yok sezeryn yok böyle hayırlısı nasıl sağlıklı alırım dememiş biri de hala erkek memnun yok normal çabuk kalktım demiş yok sezeryn kötü bilmem ne
Kizilkafaa Heyecanli_gebe1 Tabi ki normal, Doğumdan çıktığında çok iyi hissediyorum kendimi normal doğum yaptım dikişimde var dogumdan çıktım gayet gülüyorum gayet enerjim herkes sanki dogurmamışsın gibi diyor İşte tekerlekli sandalye ile odaya götürüldüm kalktım yatağıma kendim oturdum hatta ebe bile şaşırdı kendimi çok iyi hissediyordum çünkü.. akşam yani ertesi gün akşam eve geldim ütü yaptım yemek yaptım yani sezeryan olduğunda belirli bir süre yatman gerekiyor ben normal doğum yapmama rağmen kendi işlerimi kendim hallettim kesinlikle ihtimalin varsa normal doğum sezeryan senin için sonraki ihtimal olsun