Esmk evet kesinlikle her annenin ve evladın metodu yolu bambaşka ne mutlu siz hayat boyu sürecek bir bağın temellerini atmışsınız :) İçinde şefkat ve bağ barındırmayan her şeye bende olumsuz bakıyorum. Kesinlikle memeye, anne ve baba kokusuna doymalı :) Örneğin uyku eğitimi içinde bir psikolojik deney gördüm. Anne ve bebeğin uyku eğitimi öncesi stres seviyesini düşük olarak ölçüyorlar. Uyku eğitimi başladıktan sonraki gün bebek ağlarken anne ve bebeğin stres seviyesi çok yüksek çıkıyor. Sonrasında bebek alışıp kendi başına uyumaya başlıyor ancak eğitim sonunda annenin stres seviyesi azalmışken bebeğin stres seviyesi hala yüksek çıkıyor. Yani aslında bebek annesinden umudu kesiyor. Öte yandan doğru eğitim verilmez ise bebek uyku ile anneyi eşleştirdiği için annesi olmadan uykuya dalamayacağını ve her daim anneye ihtiyac duyacagı bilincini geliştiriyor. Burada sanırım önemli olan zamanlama :) İkisini de birebirde yaşayan örnekler var etrafımda. Biri anneye o kadar alışık ki uykuya hep anneyle dalmak istiyor 2 yaşında ancak annesini görmediği her an ciddi bir panik yaşıyor. Sosyalleşebileceği ortamlarda anneyi görmediği saniye panikleyip ağlamaya başlıyor :’) Benim görüşüm şuan için şefkat ve sevgiyi teması asla esirgemeden ufak müdahaleler ile onların hayatlarını strese sokmadan düzene sokacak düzenlemeler ve saf sevginin yeterli olacağı yönünde ancak yine de kafalar karışık diyebilirim :)