İnanılmaz bir bilgi kirliliği var.
- İkili testte sendrom tanısı konmaz. Tüm parametrelerle incelenip, risk olduğu söylenebilir. Yani onun bunun çocuğuna down dediler ama sapasağlam demeniz yanlış bir bilgi. Tanı konmayan testte kimse kimseye down sendromlu diyemez.
- Fetal dna bebeğin haftasına, yani kanınızda bebeğinizin dna sının ne kadar dolaştığına göre oranı değişebilir. Örneğin benim sonucumun doğruluk oranı %99.9 çıkmıştı. Oranı test sonucunda belirtiyorlar. Yaptırmayanlar oranı nereden biliyor anlamadım.
- Amniyosentez kesin sonuçtur ve artık her işlem kadar riski vardır. Benim 4-5 arkadaşım yaptırdı ve işlem sonrası kurallara uyulursa gayet risksiz bir işlem oluyor.
Benim orta riskli çıktığı halde fetal dna yaptırdım. Amniyosentezi önermemişlerdi bile. Önerselerdi onu yaptırırdım. Kimse kimsenin bebeğini aldırmaya çalışmıyor. Bunlar bebeği aldırın diye önerilen testler değil. Lütfen bilinçli olup, bebeğiniz için doğru geleceği hazırlamaya çalışın.