Filisabeth benim çevremdeki doktor arkadaşlarım 2-3 çocuklu ve hepsini özel okula gönderebiliyor. Ben de tıp doktoru olmasam da doktorum, ve hala bitmedi eğitim sürecim, prof olana kadar da devam edecek. Eğitim giderlerim var hala yani, bir konferansa katılsam mümessilim fln götürmüyor kendim karşılıyorum. Tek çocuğum var ve onun iyi bir okula gitmesi için çalışıyorum. Özel okula göndermek hayalim ancak bunun için birikim yapıyorum, tedarikli davranıyorum. Bir doktor kadar hızlı karar verip aa tamam hadi 3 ü de özel okula gitsin diyemiyorum. Dolayısıyla çalışma farkının yanı sıra yaşam koşullarınızı da başka insanlara göre ayırt etmenizi rica ederim. Belki de benim çevremdeki tanıdığım onlarca doktor bu şekilde davrandı ve ben de bu kanı oluştu. Sizin eşiniz başkadır belki. Ama ben arkadaş ortamında ben ve 3 doktor arkadaşımın bizi mümessillerinin davet ettiği bir ortamda hem de aylık 3600 hasta yaptım bu ay, fazladan para gelecek, ifadesini duydum. Diğer doktor arkadaşım ayda 3600 ancak dakikada bir hasta olursa olur dedi ve arkadaş onayladı. Aynen yazıyorum ilacı gönderiyorum. Dedi. Ben de çok hastadan şikayetleniyorsun ama 3600 ü yapan da sensin dedim.. bilmem anlatabiliyor muyum.. sizin eşiniz bu işte ve ona bağlı evde olmaması vs gibi sıkıntıları yaşadığınız için bu denli dışarıdan destek olabilirsiniz sizi de anlıyorum. Ancak Çevremde her meslekten insan var. Mühendis özellikle yazılımcı arkadaşların gecesi gündüze karışmış durumda, ona göre de maaş alıyorlar. Ayrıca siz hangi eyalettesiniz, farketmişsinizdir her eyalette vergiler değişir ve olduğunuz yerdeki ücretler başka yerde aynı olmaz. Ben sadece düşüncelerimi paylaştım, insan sağlığı ne para ne pulla ölçülmez, benim annem sırf para için bizi korkutan kanama riski vs si çok olur masada kalır diye bizi endişelendiren bir doktor yüzünden ameliyata 2009 yılında 14 000 para isteyen ki o an kredi vs ile çözdük, bir ameliyatı abartarak anlattığı için, annem üzüntüden gözlerini kaybetti. Aynı işlem devlet hastanesinde de yapılabilen her ameliyattaki riski taşıyan bir ameliyatmış kontrol için başka bir doktora gittiğimizde öğrendik. Biz sırf paradan kaçıp çocuğun hayatıyla oynamayalım diye o parayı verip hacettepede çalışan ama kendi hastanesinde muayene edip ameliyat yapan ünlü bir doktorla/ annemin gözlerinin bir nevi katiliyle bu işlemi yaptırdık. Aynı şekilde annemin gözleri için bu kez tedavi ettirmek nedeniyle gittiğimiz doktor hemen 13.000 getirin ameliyat edeyim yoksa açılmaz dedi. Anneme 1000 TL lik bir iğne vurdu ve gözlerini kıpkırmızı yaptı. Görme durumu iyice geriledi. Onca özel hastaneye gittik sırf para için yok lazer yok bilmem ne uydurdular. En son devlet hastanesinde numune de bir doktor sizi çok yormuşlar, gözünüz görmeyebilir artık ama ben bir ameliyatla bir tane dahi damar kaldıysa onu hayata döndürmeye çalışacağım, dedi. Adam ünlü ama sadece numune hastanesinde insanlara fayda sağlamak için çalışıyor, o hoca Prof ve istediği özel hastanede çalışırdı. Ancak adamın babası bile gelmişti hastaneye sırf insanlar için başka yere gitmedi dedi. Siz başka açıdan değerlendirin ama ben iyi ve kötü çok doktorla karşılaştım, çevremde tanıdığım da çok. Sohbet ortamlarını dahi bilirim. O nedenle anlatmanıza çok gerek yok. Ayrıca şuan iki akrabam kovit döneminde bir kaç kez kovit olarak zor şartlarda çalıştı. Biliyorum yani her türlü. Daha yazacağım bir şey olmasın diye uzunca düşüncelerimi anlattım. Fazla devam edemeyeceğim. Size sağlıklı bir hamilelik süreci diliyorum iyi günler..