Thisismerv Kubra_3351 canım bana da söylediler öyle detaylı ultrasondan sonra korkma hiç düzeliyor sonra suna 37+3 deyim Allah’a şükür bir sıkıntı görünmüyor. Yani girmediğim ne mr kaldı ne 3A ultrason hatta sırf bu yüzden yüksek risklide takip ettiler ama 10 cm 11 cm bunlar sınır zaten daha yüksek olup doğuma yakın düzelen var. Doğumdan sonra cocuk doktoruna söyle sadece. Şuan sıvı alsalar bile tedavi edemeyecekler o o sıvı alma işleminin düşüğe falan neden oldıgunu duymustum.
Seyda_syd Öncelikle çok geçmiş olsun ama çok sık takibini yaptırın beyin yapısını etkilemediyse inşallah azalır sıvı bende çok hızlı ve yüksek miktarda olmuştu ve sonucu kötü oldu Sizinki yuksek miktarda değil ve azalabilir içinizi ferah tutun Enfeksiyon bile neden olabiliyormuş bu duruma
Seyda_syd Kubra_3351 açıkçası ben ayrintilida öğrendim ondan önce üçlü tarama felan yaptırdığım hafta hiçbir sorun yoktu Ve hala sıvı çok yüksek ve beynin çoğu bölümü gelişmedi
Thisismerv Kubra_3351 orası sana kalmış bana da söylediler aldır diye ben kağıt imzaladım istemiyorum diye. Başka bir problem görünmüyorsa Allahın izniyle geçiyor o genişleme. Gebeliklerin %90ında görülüyormuş zaten sonra geçiyormuş. Beyin gelişimi doğana kadar hatta doğdultan sonrada devam eden bir organ dedi doktor bana .
Filiko Kubra_3351 benım bebegımde de var canm cift taraflı ayrıntılı da cıktı fetal dna yaptırdım temiz cıktı kendi doktoruma gittim stres yapma% 90 gebelikte gecıyor baska sıkıntı yoksa yanında
Filiko Kubra_3351 YouTube bı doktor var kırmızı onluklu koroid pleksus kisti yaz cok guzel anlatıyor rahatlarsın biraz
Filiko Cylnsms ah nerde kuzm 26 hafta dayım ben daha 7,3 olculmustu 2 hafta sonra biri 7,9 dıgerı 5,0 gerılemıstı sonra kendi doktor sıkıntı yapma gecer dedi dahada ayrıntılıya gıtmedm
Cylnsms Kubra_3351 24. Haftamda girdiğim detaylı ultrasonda 11 mm olan ventrükül genişliği 40 gün sonra 19 mm oldu . Sıvı filan aldırmadım. Çünkü net sonuç vermeyeceğini söyledi doktor. Sonuç ne olursa olsun kararım aldırmak olmayacağı için test filan da yaptırmadım. Doktorlar epey korkuttu beni hidrosefali olabilir şant takılabilir diye. Psikolojim epey bozuldu tabi. Şuan 32+2 olduk En son farklı doktorlara gittiğimde bir nebze olsun rahatlattilar eşlik eden farklı bir anomali yoksa korkmayın inşallah bir şey olmaz diye. Ama ister istemez kafama takılıyor.🥺 Allah’a dua ediyorum sağlıklı doğsun diye
Cylnsms Seyda_syd İlk detaylıya girdiğim perinatalog corpus callosum agenezi dedi ventrükül genişliği 11 mm di. Bebeği aldırmaya yönlendirdi. Aynı gün başka bir perinataloğa gittik corpus callosum agenezi ile ilgili bir durum olmadığını söyledi rahatladık tabi aradan 40 gün geçti kendi doktoruma kontrole gittim bu sefer ventrüküllerin 18-19 mm kadar genişlediğini söyledi .epey korkuttular hidrosefali olabilir dedi fetal mr önerdi . Neyse yine o gün perinataloga gittik o da aynis eyi söyledi. Yine hüsrana uğradık çıktık. Psikolojim alt üst oldu. Her neyse geçen hafta beyin cerrahi doktoruna gittik eger bebeğimiz hidrosefali olarak doğarsa ne ile karşılaşırız diye. Öncelikle dediği ultrason görüntüsü tek başına bu teşhisi koymaz ek anomalilerin de olması gerekiyor spina bifida vesaire gibi . Ama yine de bebek doğmadan beyin mr çekilmeden hiç bir şey netlik göstermez. Hepimizin nasıl ki elleri ayakları başka yapıları aynı değilse bu da öyle olabilir dedi. Allah’tan ümit kesilmez korkmayın filan dedi en kötü ihtimal şant takılır . Bu şekilde normal hayatına devam eden çok hastası varmış bunu da söyledi.. Aynı hastanede çalışan kadın doğum uzmanı ve perinatalog da baktı ek bir anomali yokmuş sadece ventrükül genişliği varmış. Ama perinatalogun dediği kapalı kutu ne olacağını bilemeyiz kesin bir şekilde bazen biz de yanılabiliyoruz o sizin evladınız Allah’tan ümidinizi kesmeyin içinizi ferah tutun dedi. Ama ister istemez genişlik fazla olduğu için çok takılıyorum umarım her şey düzelir bunun için dua ediyorum.
Cylnsms Filiko kuzum senin çok yüksek değilmiş ya bana 20-21 denildi başka doktora gittim 17-18 mm denildi. Ek bir anomali yokmuş ama çok tedirginim .
Seda88 Kubra_3351 bugün banada dendi genişleme var dendi salı günü ne diyckeler bilmiyorum çok korkuyorum 3 mm başlandı şuan çok büyümüş
Filiko Cylnsms bende 1 ay oldu olculmedı ayrıntılıya gitmedim kendi doktorm ben goremıyrm dedi 30 haftada ayrıntılıya tekrar gıtcem ıcın rahat etmiyor fetal dna temiz cıktı ama
Cylnsms Filiko Bence çok kurcalamayin öyleyse madem temiz de çıkmış. Benim hamileliğim zehir oldu desem abartmış olmam.
Seyda_syd Cylnsms bende de ayrıntılıda belli oldu ama o zaman bile 16 mm di ve beyinde birçok önemli kısım oluşmamış hala da aynı şekilde malesef Rabbim herkesin yardımcısı olsun
Filiko Cylnsms seni cok iyi anlıyorum canım aynı sekılde bende kendimi cok yıprattım cok elimde olmadan sureklı bu durumu arastiyrm okuyrm YouTube bı doktor var kırmızı onluklu koroid pleksus kisti yaz cıkıyor cok guzel anlatıyor