Ayse_Gul_Durman2517 nasıl hareket etme kısmı İçin nasıl rahat edeceksem ıkınma için. Onu orda göreceğiz. Şimdiden hangi pozisyonda rahat edebileceğimi tahmin etmemiz biraz zormuş ama bi kaç pozisyon gösterdi. Klasik bilinen doğum yatağı mıdır ona uzanma gibi bu durumda eşim arkada duracak, ya da dizlerin üstünde, havuzun kenarına başımı yaslayıp, omuzlara ön taraftan eş destek verirken doktorun arkada durup bebeği alması şeklinde, suyun dışında sadece sırtım görünecek şekilde durabilirmişim. Sanırım beni mahremiyet açısından en rahatlatacak olan o olacak. Kesi benim doktorum atmıyormuş. Hatta bugün ilk doğum 4 kilo bebek olmuş kesisiz. Bebeğin başı çıkana kadar ıkın, sonra bebek kendiliğinden çıkıyor ıkınmaya devam edersen yırtık oluşabiliyor, biz ıkınma diycez o zaman tüy mum nefesine geçeceksin dedi. Yani ufak yırtıklar bile olmadan doğum gerçekleşebiliyormuş. Çok ümitlendim açıkçası. Sonra bebekle uzun uzun ten tene temas inşallah. Yırtık olursa da sudan çıkınca dikiş atıyormuş. Lavman için de rahat edemem dersen yapalım ama doğal yöntem olarak hint yağı içme varmış, istersen o olsun dedi. Hint yağı al dedi. Onu da içebilir miyim bilmiyorum ama alıp en azından kokusuna bakıcam. Direkt mi içiyorlar bilmiyorum.
Perine masajlarına başlayalı çok olmuştu, ama artık göğüs ucu masajlarına da başlayıp, ahududu yaprağı ya da ada çayı, hurma başlayacağım. 38 haftam bitmiş oluyor yarın. Kanala girmesi için de bir pozisyon gösterdi.
Sizin benden önce gibi hatırlıyorum. Hayırlısıyla bebeklerimize inşallah suya doğumla hayal ettiğimiz gibi kavuşuruz. İnşallah kolay ve sağlıklı doğumlar olur.