Berru Merhaba dünde bu konuda bir post açmıştım dün gittim Medical Park ta doktorum ikili test kan tahlilinin sonucu iyi değil demişti.bugunde medicine bir doktora gittim oda aynı şeyi söyledi.Nasip olursa yarın fenal dna yapılacak Rabbim yardimcimiz olsun 3200 lira fiyat verdiler .zor zamanlardan geciyorduk maddi olarak ama yaptormazsam doğuma kadar bu korkuyla ben iendi kendimi yavaş yavaş öldürürüm oyuzden yaptiricaz eşimde ikna olursa..😔😔.
Gokyuzum1 Berru üzülmeyin sakın bu testler de yanılma payı oluyor bunu da düşünün rabbim hakkınızda hayırlısını versin, bol dua edelim güzel haberler alın inşallah 🌸
offlineanne Berru bide bu ikili testte kötü sonuç çıkan kimi duyduysam nurtopu gibi çocukları oldu. Yanılma payı çok yüksek
Meleqim06 Berru çocuğun ense kalınlığında bir sıkıntı yoksa bebek sağlıklıdır bunu kız kardeşimin doktoru soylemıştı gerek yok para tüzagı demişti bence devlete gitt orada da yapılıyor bu testler kuzum birde hastalıklı derler çocuk doğar senden benden sağlam
Pinar17 Berru şimdi eski postlarınıza baktım da aslında yaştan dolayı risk yükselmiş. Yoksa kombine değeriniz 1000 kişide 1 ihtimal. Benim bile 406 kişide 1 ihtimal gelmişti yaptırmadım gerek duymadım. Çünkü 2li testlerinin doğruluk oranı çok düşük. Ben 14. Haftamda erken detayliya girdim özel de perinatolog da. Doktor beyin açısına kadar baktı bebeğe. Ben sağlıklı olduğunu düşünüyorum dedi benim için de yetti. Pazartesi doğumum var kısmetse inşallah sağlıkla da gelir oğlum 🤲 ama sizin gibi gelseydi değerim hiç takmazdim bile. Tabii karar sizin. Sağlıklı güzel doğumlar diliyorum hepimize 🤲🤲🤲
offlineanne Bence yaptırmanıza gerek yok, çocuk sakat olsa aldıracak mısınız? Ben detaylıya girdim ona bile gerek yokmuş cidden zaten aldırmak şöyle dursun aklıma bile gelmezdi… Allahtan ne gelirse başım gözüm üstüne
Berru offlineanne hayır zaten aldırmam ama doğuma daha çok var eşime diyorumki ben bu korkuyla yaşayamam hamielligim zaten çok zor geçiyor böbrek taşından çekiyorum baştan beri.panik atak hastasıyım.muhtemelen ben üzüntüden daha çok psikolojik olarak hasta olurum.yani birşey varsa hazırlıklı olalım içimiz rahat etsin
Birsen2906 offlineanne ona sakat denmez engelli veya farklılık denir lütfen cümleler kırıcı olmamaları hem kişiler için hemde farklılığı olan kişiler için..
Fasulyeninannesi1 offlineanne aldirmasa bile kendini bu duruma hazirlayacak, egitimini alacak, nasil davranmasi gerektiğini ogrenecek. Bunda kotu ne var?
offlineanne Berru sen bilirsin canım yaptır o zaman ben kendi fikrimi söyledim seni caydırmak gibi bir niyetim yoktu, bol dua et Rabbim sana sağlıklı hayırlı bir evlat nasip etsin inşallah 💕
Aselinkooo Yanılma payı var dert etmeyin diğer teste de gerek yok onda da yanıma olabilir yüzde 1de olsa. Sonuca göre aldırıcam VS derseniz bilemem tabi hür iradeniz. Ama bunları tkaıp hamileliği zehr etmeyin kendinize bebeğinize ve eşinize. Allah büyüktür
Drya55 Meleqim06 Bugun bende gittim 11 haftalık ultrasonda baktı doktor genel kontrol yaparken ağzından çıktı ense kalınlığı normal ikili tarama zamanın geldi yaptircak misin dedi istemedim biz doktorlar olarak oneriyoruz ama size kalmış dedi yaptırmadım
Meleqim06 Drya55 aynen öyle kuzum ense kalınlığında sıkıntı yoksa o taramalara gerek yok valla hep para tuzagı ben bu hafta 600 TL kan alındı ona verdım ya tamam bebeğime can feda ama bütçemi zorluyor eşim askeri personel dugun borcu hala var ne bileyım valla insanlar kötü hayat şartları zor
Berru Pinar17 detaylıca normalde kaç haftalikta giriliyor ikindoktora gittim ikisinde aynı şeyi söyleyince çok korktum.ve ayrıntılı ultrasonda herşey güzel görünüp bir fikir veriliyormu
Berru Pinar17 Rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin.lutfen bebisiniz doğduktan sonra yazarmisiniz buraya
Mucizemannesi21 Berru benimde 2 li testim riskli cikti detayli ultrasona girdim sali gunu perinatog tmbakti cok sukur gayet saglikli oglum isterseniz iyi bir perinatolog bulun önce ona gidin
Pinar17 Berru amin inşallah çok teşekkür ederim hepimizin sağlıkla gelsin yavruları inşallah. normalde 20-24 haftada giriliyor. Ama ben çok büyük bir sorun var mi bebekte sağlık açısından yaşayamaz gibi bir şey varsa diye 14. Haftamda erken girdim perinatolog da. Eğer kötü bir sey deseydi amniyosentez yaptıracaktım sonra detayli ultrason haftasinda da 2 kere tekrar girdim ve çok şükür hep yolundaydı. Ileri bir teste o yüzden gerek duymadım. Bence hemen özel de perinatoloğa gidin onun yönlendirmesiyle karar verin.
Mucizemannesi21 Berru hayir yaptirmadım dogrulugundan emin degilim once perinatologun gormesini istedim cok sukur simdilik iyi yaş riskim 449. trizomi 21 de 334 cikti 31 yaşindayim ense kalinligi normal burun kemigide var cok sukur perinatolog baska bulgu yok suan hersey normal saglikli Dedi tabi dogana kadar bilemeyiz hic biseyi dedi hasta deriz saglikli olur saglikli deriz hasta dogar dedi Rabbim ne verirse hayirlisini versin hepimize
Nursmom Berru Canım sakın korkma benim ablama ikili testte yüzde 40 engelli demis doktor ağlaya aglaya canımız çıktı insan duyunca üzülüyor tabiki ama detaylıya girdi o da hiç bişey çıkmadı maşallah bebek doğdu 2 yasinda. Ilk once detayliya gir canim benim. Kac haftaliksin?
offlineanne Clostiridium %92 hiçbir şey çıkmıyor bebekte. Eşim istemiyodu yaptırmamı ona kızmıştım birazda inat ettim yaptırdım. Allahtan 45 tlye yaptırmıştım neredeyse bedavaya geldi 😁
Askeryareni Berru ben sizin yerinizde olsam yaptırmam gerek yok sonuçta Rabbim size bi evlat nasip etmiş dua edin sağlıklı olsun Allah büyüktür içini ferah tut benim ablamada bebek sağlıklı degil dediler ablam doğum yaptı şükür bebek çok iyi bu şekilde düşün daha çok bi nevi para tuzagı gerek yok doğuma kadar sabırlı ol içini ferah tut
Berru yazayım size sonucu Kombine risk 1:1060 İkili test 1:180 Yas riski 1:132 Trisomy 13/18+ NT 1:10000 bugün başka doktora gittim oda yurt dışına giden kan tahlilini onerdi Sonucum budur arkadaşlar anlayanlar varsa
Clostiridium Berru canım Rabbim sağlıkla sıhhatle kucağına almayı nasip etsin. Yanılma payı yüksek olabiliyor.
Pinar17 Berru önemli olan kombine değeri 3 doktora da sordum 3 ü de öyle dedi. Canlı yayın yapan kadın doğumculara da sordum hatta 🙊🙊 kombinem 406/1 di kan değerim daha da riskli 61/1 geldi. Bir hormon değerimden dolayı yüksek cıktı. Ama bir doktor dedi ki bu hormonlarin yüksek olmasi her zaman down sendromu demek değil. Bazen olası kalp sorunu olabilir ya da erken doğum gebelik zehirlenmesi gibi riskleri de gösterir dedi. Ama herkes direkt tek bir şeye odaklanip diğer riskleri görmüyor dedi. Yani neye güvenmeliyiz bilmiyorum. Pazartesi inşallah güzel haberler veririm size. Benim için de dua ederseniz çok sevinirim 🤗