Barisinannesi Jdjdjdjk ben colyak diilim ama besin intoleransim var gluten ve kazeine karsi. Gluten, sut urunu ve kurubaklagil yemiyorum
Jdjdjdjk Barisinannesi intöleransta aynı hemen hemen benzer, kader arkadası arıyordum bende kendime😄 hamilemisiniz peki
Barisinannesi Jdjdjdjk evet 14 haftalik hamileyim :)) zaten beslenme duzenimi degiatirip hamile kalmistim hasimato ve polikistik over hastasiyim. Simdi diyete devam etmem gerektigini soyledi fonksiyonel tip bilen kadin dogumcuya gidiyoru :)) cok moralim bozuldu ilk duyunca. Simdi biraz tadini cikarmaya basladim ekmek ve kurabiye yapiyorum 2 3 gundur
Jdjdjdjk prensesafra1_ herkesin belirtileri farklı seyredebiliyor, çocuklarda büyüme geriliği yetişkinlerde mide bulantısı, kaşıntı demir eksikliği anemi, kabız,ishal vücutta ne ararsanız bozabiliyor🤷🏻♀️ mide ağrısı vs
Nesibefirdevs İntolerans şeklinde var ama gittikçe daha beter etkiliyor hemoroit yaptı en son. 2 yaşında oğlum da yediğinde kabız oluyor
Jdjdjdjk Nesibefirdevs çölyak genetik olabiliyor, intölerans olabiliyor mu bilmiyorum bi test yaptırın isterseniz ona da
Jdjdjdjk Barisinannesi benim doktorumda ilk teşhis konulduğunda eğer diyetine uymazsan gebe kalamazsın demişti, doğru ne yazıkki bu beslenme düzeni bizim için bi zehir gibi, glutenli yani, uyarsak hiç bir sorun yok siz ne zaman öğrendiniz teşhis aldınız
Bsrydmr Jdjdjdjk evet öyleyim endoskopi yaptırdım çölyak dediler 5 sene oluyor ama ben ara ara yiyorum dayanamıyorum ama bir şey olmuyor çok enteresan eşimde sen çölyak değilsin diyor😀 siz hiç bozuyor musunuz diyeti
Barisinannesi Jdjdjdjk teshis almadim aslinda test hic yapilmadk ama beslenmemi duzenleyince 6 ayda bir oldugum mensturial dongum aylik duzenli seyretti hasimatodaki degerlerim duzeldi bunlar da intoleransi gosteriyormus. Bu sekilde yumurtlamam duzene girince hamile kalmam kolaylasti. ilk 2 3 ay her istedigimi yemistim ama simdi yememem gerektigini ogrendim hamilelikle beraber cok zor oluyor acikcasi. Dayanmaya calisiyorum :))
Nesibefirdevs Jdjdjdjk intolerans testi yaptırdım 2 sene evvel. Şimdi çocuğum doğunca gene yaparım diye düşünüyorum. İlk çocuğumun çok gazı oldu saat 7 den 12 ye kadar hiç durmadan ağlıyordu. İntolerans listesinde çıkan her yemeği kestim 3 gün sonra ne ağlamak ne birşey. O yüzden şimdi kızım doğunca kendimede inada yapıp diyet yapicam
kibarim_41 Jdjdjdjk çölyak olduğunu hangi testle anlıyorlar bana direk endoskobi we kolonozkopi yapıldı ibs demişti 😣 hamilelikte çok zor ya aç da duramıyorum sürekli bişiler yemek istiyorum 🥴
kibarim_41 Jdjdjdjk bende aynı şikayetlerden gitmiştim çölyak sanmıştım ibs(iltihaplı bağırsak sendromu) yaşıyormuşum onda da aynı çölyak hastalarının beslenmesi gibi gerekiyor sürekli tekrarlıyor ilaç kullanıyordum hamile kaldığımı öğrendim ilaçlarımı kullanamıyorum şuan normal bir yemek ya da ekmek bile bana ağır geliyor mide bulantısı we baş ağrısı yapıyor bağırsaklarımda da sürekli bi baskı war çok zor bi durum 😣😣
prensesafra1_ Jdjdjdjk haftanın belli zamanları mide ve bağırsak krampları oluyor ve hep hep ishalim bende çölyaktan şüpheleniyorum 🥺
Jdjdjdjk kibarim_41 bağırsak ve mide sorunlarının hepsi baş belası😔 çok şükür ki glutensiz beslenme var ama ben neler cektim çıkamadık hastanelerden sizde glutensiz diyetmi yapıyorsunuz
kibarim_41 Jdjdjdjk ewt mide we bağırsak sorunlarım hiç bitmedi topluma girmek istemiyorum resmen çok rahatsız edici bir durum bu Allah kolaylık wersin hepimize 😣😔
Nesibefirdevs Ama ilginç bir şekilde sizde de böyle mi siyezunlu ekmek ( eğer düzgün yapılmışsa)yerken skıntı yasamiyorum