Zelsonr Güzel anneler süt parasını ve Babalık parasını ne zaman ve nasıl alıyoruz? Başvuru yapıyor muyuz yoksa otomatikman kayıt oluşuyor mu? 6 gün önce doğum yaptım,bilen varsa yazabilir mi?
Zelsonr mutlugebeee Evet canım 200 TL. Birde sanırım biz 300 TL süt parası alıyormuşuz bildiğim kadarıyla
Kksll mutlugebeee süt parasını baba aliyorya ondan öyle demiştir bence babalık parası diye yoksa babaya verilen ayriyeten bir para yok
Dilosseee Zelsonr canım süt parası 202 TL 50 gün sonra babanın hesabına yatıyor doğum parası da ilk çocuk için 300 TL ikinci 400 TL üçüncü ve sonraları 600 TL 1 sonra anne ptt den alıyor
Zehraspl annelerdenbiri valla bizim babamiz tasiyo gibi birdey🤣🙈 adam 9 ay nazimla ugrasiyi dogduktan sonrada agladiginda felan yardim ediyo anne yarisi sayilir bence🤣🤣
Zelsonr Yagmur00 Yaa Babalık dediğimde sigorta çocuk parası olarak veriyormuş babaya. Ben yanlış yazmista olabilirim bilgim olmadığı için
cinardefnemoms Kksll aynen babalık parası diye bişey yok anne çalışmadığı zaman babaya yatiyo para süt parası
Elika0 annelerdenbiri yok ya babalık parası falan. Baba da gidip başvurabilyor anne yerine onu yanlış anlamışlardır
yarenyucel Zelsonr Doğum parası ve süt parası diye geçiyor doğum parasını kimlik çıkarırken söylüyorsunuz nüfusa aynı bina içinde yönlendiriyorlar sizin adınıza PTT’ye yatıyor 2 ay içerisinde süt parasını da eşiniz sigortalı çalışıyorsa iş yerine söylüyor o şekilde temin ediyorsunuz. Biz bu şekilde aldık ikisini de.
Alev16 Zelsonr süt parası ssk lı yada bagkurlu olan babaya veriliyor. 230 tl şuanda verilen ücret. Dogum parası bu da anneye verilen ücret ilk doguma 300 TL 2. Doguma 400 tl 3. Doguma 600 TL veriliyor
Zelsonr Alev16 Haa işte bunların başvuru işlemeleri vs. nasıl oluyor onu sormak istedim ama yanlış anlattım sanırım 🤷
Beyzinur Zelsonr babalik parasi diye bisey yok canm sigorta veriyor sut parasini anne veya baba kim sigortaliysa devlet ona veriyor parayıbzmde sigortamiz olmadigi icin devlet babanin hesabina yatiriyor
Zehraspl Beyzinur ben ptt den almistim esime vermemislerdi sigortasida vardi esimin ama anne olmadigi surece veremeyiz demisler
Esmakorkmaz Zelsonr canım çalışan bir anneyim 1 hafta oldu doğum iznime çıkalı bildiğim kadarıyla anlatayım. Eğer çalışıp iş göremez belgeni alıp doğum iznine ayrılmışsan doğum sonrası ptt den 3 aylık brüt maaşın kadar para yatıyor bir yere başvurmuyorsun ziraat bankana yatar yine muhasebecinle haberleş. Doğum sonrası süt parasını doğum yaptığında o hastaneye başvurup alıyormuşsun. Çocuk parası var bir de onu da SGK ya gidip doğum belgesiyle başvurman gerekiyor onu da o şekilde alıyorsun. Tüm parayı doğum yaptığın o ay alırsın bekletmezler. Babalık parası diye bir şey hiç duymadım. Çalışmıyorsan süt ve çocuk parası alıyorsun diye biliyorum. Babalık parası denen bir şey varsa da sanırım eşi çalışmayan bayanlara veriyorlardır sigortası olmayanlara bilemedim bir araştır istersen.
Zelsonr Esmakorkmaz Anladım canım çok sağol. Çocuk parasiydi demek istediğim de, bende Babalık parası olarak duyunca öyle yazdım yanlış yazmışım 💜