Fatma_4224 aşılama ile hiç uğraşma direk tüp bebek işlemi başlat bende tüp bebekle hamile kaldım şuan 6 haftalık hamileyim ilk denememizde tuttu çok şükür benim arkadaşımda benimle aynı tüp bebek merkezine geldi ve gittiğim merkez avrupada ikinci olarak görülen bir tüp bebek merkezi arkadaşımda birşey yok ama eşinde morfolojik sıkıntı var ve onlarda iki kere aşılama denediler biz dedik denemeyin direk tüp bebek yaptırın diye dinlemediler şansımızı aşılama ile denicez dediler daha az maliyetli diye ilkini yaptılar tutmadı sonra biz başladık tüp bebek tedavisine oda ikinciye aşılama başladı ve bana transfer yapıldığı zamanlarda onada aşılama yapıldı ve benimki tuttu çok şükür ama onunki yine tutmadı şimdi çok pişmanlar keşke direk tüp bebek yaptırsaydık diye şimdi bu ay tüp bebek tedavisine başladılar yani diceğim o ki morfolojik sorunu olan çiftlerin aşılaması tutmuyor çok çok çok düşük bir oran ki zaten aşılama dediğimiz yöntemin tutma olasılığı %15ken normal sperm sayısı ve yapısı ile siz hem sperm sorunu hemde yumurta sorunu yaşıyorsunuz şansınız sadece %5 yani sağlam çalışan bir yumurta ile düzgün bir spermin birbirini bulma olasılığı nedir siz düşünün ve aşılama dediğimiz şey afedersiniz sizin çocuk yapmak için evde denediğiniz olayla aynı şey vericeğiniz paraya yazık ha siz evde denemişsiniz ha aşılama yolu ile bir kateter yardımıyla spermi sizin rahminize bırakmışlar aynı şey hiç bir farkı yok ben elimden geldiğince sizi aydınlatmaya çalıştım lütfen sizde iyi araştırın ve ona göre karar verin inşallah hakkınızda hayırlısı olur 🙏🏼🌸