Kontrol diye gidip doğuranlardan biriyim ben de 🙋🏼♀️ Uzuun uzun anlatıcam doğum hikayemi çünkü klasik olacak ama ben bayıla bayıla okuyordum 😊
hamilelikten başlarsak gayet sorunsuz güzel bi hamilelik geçirdim koku hassasiyeti ve son 3 ay sıcaklar karnımın büyümesi vs biraz zorladı.
34 haftalıkken ev taşıdım ve doğuma kadar nerdeyse asla oturamadım. Taşındığım evi eski kiracı mahvetmişti haliyle her Allah’ın günü temizlik yaptım eşya yerleştirdim üstüne bir de akşamları yürüyüş yaptım pilates topuyla egzersizler yaptım. 37. Haftaya yaklaştığımda eşimle detaylı bi doğum temizliği yapalım dedik. Bence doğumu biraz da bu tetikledi çünkü 2 gün sonra doğum başladı. Gelelim 7 Eylül salı kontrol gününe 😊 37+1 de çatı muayenesi için gitmiştim. 2 gündür devamlı adet sancısı gibi sancım vardı gece inleyerek uyuyordum ama yalancı sancılardan biri diye düşündüm. çok fazla yalancı sancım vardı ve bu kadar sancıya rağmen her gittiğimde henüz kanala yerleşmemiş diyordu doktorum bu sefer de yine kanala yerleşmemiş vs diyecek diye düşünüyordum. Eşim nöbet usulü çalıştığı için her gittiğimizde doğum yakın mı diye soruyorduk nöbetlerini ona göre ayarlasın diye ve doktorum rahat olun diyordu. Bu kontrole gittiğimde önce nst ye bağlandım ve o da ne düzenli sancılar 😂 ben yalancı sancı zannederken ufak ufak düzenli sancılarım varmış. Nst kağıdımı alıp muayeneye girdim. Çatı muayenesi hiiiççç mi hiç acıtmayan bir şeymiş onu baştan söyleyeyim. Yine klasik olacak ama kendini kasmadıktan sonra hissetmemek bile mümkün bence felaket tellallarını dinlemeyin 👍 çatı muayenesinden sonra 2 cm e yakın açıklığım olduğunu söyledi doktorum. Ultrasonda da bebek kanala yerleşmişti. Evine git duş al pilatesle egzersiz yap akşam 5 gibi gel eğer 4 cm olursa açıklığın yatırıcam dedi 🤭 eşim de ben de asla böyle birşey beklemiyorduk haliyle o gün kontrolden sonrası için biiir sürü plan yapmıştık 😂 koştura koştura alışveriş yaptık eve. Duşa girdim squat yaptım pilates topuyla egzersizler yaptım. Duş sancıyı çok hafifletiyor kasılmaları hissettim ama sancım çok hafiflemişti duşla. Aceleyle birşeyler yiyeyim dedim ama heyecandan ne mümkün 😂 ben heyecanlı eşim benden çok daha heyecanlı bi taraftan sancım var bi taraftan eşimi sakinleştirmeye çalışıyorum 🤦🏼♀️ Velhasıl saat 5 oldu ve biz gittik tekrar doktorumuzun yanına. Tekrar çatı muayenesi yaptı ve açıklık aynı 🤷🏼♀️ Ama sancılarımın şiddeti arttı. Doğum başlamış ama daha çok başındasın dedi. Sancını evde çek akşam 10 gibi gel yatışını yapalım dedi. Ertesi gün eşim nöbetçiydi en kötü ihtimalle sabaha karşı dayanamayacaksın ve geleceksiniz nöbete gidemezsin dedi 😳 eve geldik son hazırlıkları yaptık ve 10 gibi hastaneye gittik. En çok istediğim şey doğumun her saniyesinde eşimin yanımda olmasıydı. En azından sancı çekerken. Ama eşimi almadılar yanıma. En başta demoralize olmuştum. Yatışımı yaparken ebe tekrar çatıya aldı beni ve açıklığım aynı 🤷🏼♀️ bir de öyle moralim bozuldu çünkü normal doğum yapmak çok istiyordum. Moral o kadar önemliymiş ki gece o moral bozukluğuyla sancım gitti. Suni sancı , fitil , epidural , epizyo , sezaryen bunlardan çok korkuyordum. Çünkü ben sağlıkçıyım ve neyin nasıl olduğunu bilmek korkutuyordu beni. Kimse ellemeden doğum yapmak istiyordum. Ama anlamıştım suniyle başlayacaklar işe yaramazsa sonum sezaryen. Bir gece öncesinden sancıdan dolayı uykusuzdum. Hastaneye yattığım gece asla uyuyamadım. Zaten heyecandan yemek yiyememiştim evde hastanede de sadece su ve meyve suyuna izin verdiler. Hem aç hem uykusuz başlamıştım doğuma bütün motivasyonum çökmüştü. Olsun dedim sabah ola hayrola 🤷🏼♀️ bir şekilde sabahı ettim ve annemi aldılar yanıma. Ebe geldi tekrar açıklığa baktılar ve hala aynı 🤦🏼♀️ ve işte o an “SUNİ SANCI “ 🙃 bitti mi , bitmedi fitil de koyucaz dediler. Peki dedim. Annem benim doğumumda suni sancı almış 1 gün boyunca sancı çekmiş açıklığı 2 cm de takılı kalmış ve sezaryen olmuş. Tamam dedim anneme çekmişim. Saat 9 gibi başladılar suniye. Fitili yerleştirdiler. Artık her vajinal muayene bir öncekini aratıyordu. Bir de stajyer vardı yanlarında öğrenmesi için ona da denetiyorlardı. Ben de stajyer oldum diye o an ne kadar zorlansam da önce birşey demedim. Ama bi yerden sonra hem sancı hem muayene çekilmez olmaya başladı. Bacaklarımı açarak yürümemi pilates topunda sağa sola öne arkaya gidip gelmemi söylediler. Sancı geldiğinde nefes alıp vermeliydim. Açık konuşayım suni sancı evet zor. Sancı geldiğinde de öyle cici cici nefes al nefes ver yapmak da zor. Ama ben acı eşiği gayet düşük bir insanım. Ben ki suniyi kaldırdım herkes kaldırır. Konumuza dönelim , sancılar sertleşiyor aralık yok denecek kadar az olmaya başladı. Hadi çatala dediler. 5-6 cm bekliyorum ama demezler mi 3 cm 🤦🏼♀️ tamam dedim zor da olsa ilerliyor üzme kendini oğlun da strese girmesin başaracaksın bunu. Ben yürüyemedim ama pilates topunda egzersiz yapmaya devam edebildim. Annem ebelere gidip nolur doktorunu arayın sezaryene alsın diye yalvarmış ana yüreği işte😂 ama ben inatlaşıyorum doğurucam diye. Doktorum da sağolsun çatısı çok iyi başaracak bunu sezaryene alırsam haksızlık olur demiş. Eşim kayınvalidemle dışarıda annem içerde yanımda ağlaşıyorlar. Dayanılmayacak gibi olsaydı benim gibi çıtkırıldım insan kesinlikle sezaryene girerdi. Evet zor ama asla dayanılmayacak gibi değil. Velhasıl yine bir açıklık muayenesi ve 5 cm 👏🏻👏🏻👏🏻 suyumu patlattılar (bu da acıtmıyor ) lavman yaptılar. soranlara yok epidural almicam doğal doğum istiyorum diye ahkam kesen ben anestezi uzmanı yok mu epidural istiyorum diye aranmaya başladım 😂 ama o da ne tansiyonları düşük yapamam epidural diyor anestezi uzmanı 😂 canım doktorum tansiyonumu yükseltecek serumlar takılmasını istedi ondan sonra epidural takın dedi. Bir şekilde takıldı epidural. Bir yandan kusuyorum bir yandan sancı geliyor bir düzine insanla epiduralim yapıldı 😂 nst de sancılar dağ gibi ama ben hiçbir şey hissetmiyorum dedim ki bu epidural Allah’ın bir nimeti. Uyu dinlen başka doz yapmicaz dediler. Ben eşimle görüntülü konuşmayı tercih edip uyumadım 👏🏻 bir muayene daha yaptılar ama açıklık söylemediler bana. Doktorum akşam 4-5 gibi doğurur demiş öğlen. Bu seferki muayeneden sonra herkeste bir telaş 🤭 hadi yürü pilates yap dediler. Epiduralin etkisi geçmeye başladı ve artık sancı arası diye birşey kalmadı. Daha nefes vermeden yenisi girmeye başladı. Bağırmadım sancı çekerken , nefes alıp vermeye çalıştım tabi mümkün olduğu kadar. Sonra bir açıklık muayenesine gidelim dediler. Beni çatala aldılar. Açıklığa baktılar ve HOCAM KOŞUN ! 😂 saat 2 gibi tam açıklık olmuştu. Bir anda doğum için son hazırlıkları yaptılar doktorum koşa koşa geldi. Sancı geldikçe ıkınmamı söylediler. Ben yapamadığımı düşündüm. Moral için çok iyi gidiyorsun dediklerini düşündüm. Ama epiduralden heralde tam olarak ne kadar ıkındığımı hissedememişim. Bana bir ömür gibi geldi ama 15 dk ya doğurmuşum. Saat 14.37 benim boncuk gözlü oğlumu verdiler kucağıma. Ne ağrı kaldı ne sızı. Doktorum minicik bi epizyo atmış tek bir dikişim vardı yırtığım yoktu. Çok geçmeden çıktım zaten doğumhaneden servise.
Diyeceğim şu ki ;
💫 doğumu kolaylaştırsın diye bolca hurma yedim gün aşırı ilişki yürüyüş pilates yaptım hangisi işe yaradı bilmiyorum ama bana kalırsa ilişki ve pilates en çok işe yarayandı
💫 Meryem ana otunu hastaneye yatınca kayınvalidem ve annem suya koymuş Meryem suresi vs okumuşlar devamlı sabaha kadar açılmamış kayınvalidem açılmadığını farkedince daha çok okumuş ve açılmaya başlamış. O açılana kadar benim de açılmam olmadı daha sonra 5 cm den bi anda tam açıklık oldum.
💫 epidural mükemmel birşey asla acımıyor yapılırken de yaptırmayı düşünebilirsiniz
💫 depend i söylememe gerek yok
💫 bebek için ne kadar kıyafet alırsanız o kadar iyi özellikle erkek bebek bekliyorsanız bolca alın benim oğlum bezini açınca işiyor ve bütün kıyafetlerini değiştirmek zorunda kaldım hep sezaryen olsaydım daha çok yatacaktım yetmezdi asla.
Ve son olarak doğum şekli ne olursa olsun zorlukları kolaylıkları var. Söylediğim hiçbir şey korkutmasın benim canım o kadar tatlı olmasına rağmen pes etmedim dayanabildim. Hiçbir şey hatırlamıyorum şuan acısı hakkında. Kucağıma verdikleri mucize için kat kat fazlasını çekerdim. Doğum yaptığım günden beri yatmıyorum çok rahat ayaklandım şuan nerdeyse 10 gün oldu ve hiç doğum yapmamış gibiyim. Çok uzun oldu hakkınızı helal edin umarım hepiniz sağlıcakla kucağınıza alırsınız bebişlerinizi ben mezun oldum Happy kidse geçiyorum 🥰