Rahim ağzı mesafesi 25 mm düşük olursa erken doğum olma ihtimali de ona bağlı olarak artıyor. 25 ten düşük olanları daha riskli buluyorlar benim de 16. Hafta da doktorum 27 mm ölçmüştü ve daha dikkatli olmamı ağır kaldırmamamı kendimi zorlamamamı söyledi. Daha fazla istirahat etmemi söyledi. Ben zaten çalışmıyorum evdeyim öyle ağır işlerde yapmıyorum ama kendimi çokta kısıtlamadım açıkçası normal hayatıma biraz daha dikkatli olarak devam ettim. Ayrıca Progestan verdi sabah akşam fitil olarak kullanıyorum. Şuan 26. Haftadayız en son doktora gittiğimiz de değişen birşey yok aynı ama önemli olan açılmanın olmaması dedi 30. Haftaya kadar ilaca devam etmemizi söyledi. Erken doğumu engellediği kanıtlanan tek ilaç progestanmış öyle dedi. Sizinkini de riskli görmüş olsaydı ilaç verirdi bence çok da takılmamaya çalışın kendi kendinizi sıkıntıya sokmayın çünkü küçücük bir sıkıntıyı bebeklerimiz hissediyor 😔