Ummhuma Selamun akeykum arkadaşlar. Dün geceye kadar buradaki doğum hikayelerini okur iken bugün Allah bana yazmayı nasip etti :) Tam 38+0 iken doğum yaptım ve belirteyim bu benim ilk gebeliğim. Pazartesi gün içinde iki defa kısa süreli olarak adet ağrısına benzer ağrı yaşadım. Dün ise neredeyse tüm gün bu ağrı benimleydi. Dinle ince geçiyor gibi geldiğinden sahte doğum sancısı olduğunu ,hazırlık ağrısı olduğunu düşünüyordum. Perşembe yani yarın da doktorumuzla randevumuz olduğu için o günü bekliyordum. Fakat dün tüm gün süren ağrım baktım ki bu sabah da devam ediyor. Sabah 6:40 gibi sulu bir akıntım oldu. Yani ben akıntı sandım. Dakikalar geçmeden tekrar bol sulu bir akıntım geldi. Şüphelenmeye başladım. Ardından lavaboya pecetemde pembeli sümüksü akıntıyı görünce işte dedim nişan da geldi. Peşi sırada suyum.. meğer o sulu akıntı değil amniyon sıvımmış. Dur durak bilmedi o dakikadan sonra. Hemen duşa girdim temizlendim, sıcak suyun doğuma olumlu etkisi olur diye de dua ettim. Hastaneye 9 gibi vardık. Suyum git gide artarak akmaya devam ediyordu. Ebeyi bulup suyumun geldiğini ve ağrımin olduğunu söyledim. Dogumhane içinde bir odaya alıp nöbetçi ebe alttan muayene etti. ( Şükür ki vardiyasini devretti pek nazik ve mütebessim değildi çünkü) . O sırada doğumhanede bir doğum vardı ve benim doktorum oradaydı. Hamilelik boyunca doğumdan ciddi anlamda pek korkmadim hep de normal doğum diledim Allah tan. Ama ağrılar başlayınca hele o doğumhane de kadının bagirmasini duyunca tutamadım kendimi ağladım. Korkum hatsafhadaydı. Doğum bitmiş olacak ki doktorum benim yanıma geldi. Sesleri duyduğumu düşünerek sağolsun güler yüzüyle teskin etmeye çalıştı beni. Ben bir yandan ağlıyorum bir yandan duydooom sesleri diyorum :)) neyse bir defa da o muayene etti. Suyun gelmiş gerçekten ama hiç açıklık yol dedi bekleyelim dedi polikliniğe indi. Nst ye bağladılar beni o sirada. Bı rsure öyle kaldim. Bu arada sancılar yatarken daha zor galiba. Nst de bitince yatış işlemlerini vs bekledik o sırada biraz gezindim. Daha sonra tekrar aynı odaya alındım. Gecelik giymemi istediler. Ardından lavman yapıp tekrar nst ye bağladılar. O da bitince odada tutulamaya başladım. Sancılar canımı iyice açıyordu. Ve hiç acilmam yoktu. İyice korktum. Kendimi güçlü ağrı eşiği yüksek sanırdım. Değilmişim anlaşılan. Ama bunda o anki korkum da etkiliydi bence. Doğum videolarına vs baktığımda güle oynaya odada sancı karşılayan hatunlar olurdu. Bu sürede bunlar nasıl gulebildiler dedim. Bunda kendi ailemin yanimda olmayışı da etkiliydi. Yanımda eşim ve k.validem. vardı. Oda hazır olunca oraya geçtik. Yürümeye ve gelen sancıları karşılamaya çalışıyordum. Bı süre sonra ebe yine muayeneye geldi. Sancim 7 dk da bir idi ama Sadece 1 cm açıklığım vardı. Suyum geldiği için en kısa sürede doğum yapmam gerektiğini söylediler. Bir tur daha nst ye bağlandıktan sonra suni sancısı getirip taktılar ve sancılar ondan sonra sıklaştı. Beni doğumdan çok sancılar etkiledi. Ebe suni sancinin korkulacak bı şey olmadığını kendi sancılarını siklastiridigni ve açılmayı hızlandırdığı için iyi olduğunu söyledi. İnanmak istedim :) icimde hep kendi sancımla normal doğum yapma isteği olduğu için suni sancı da beni biraz olumsuz etkiledi. Ama hakikaten de ondan sonra işler nasıl hızlı ilerledi inanamadik. Acilmam hızla arttı. Ama ben de öldüm. Bir ara gerçekten ölmek istedim. Hatta olmasın diye dua ederken ciddi ciddi sezeryan yapın dedim. Tabi ciddiye almadılar. Çaresizlik ten epidurali bile agzima aldım. :) . Her orlukla beraber bir kolaylık var olduğunu biliyoruz. Buna yine şahit oldum elhamdulillah. O kadar hızlandı ki acilmam ebe senin ilk dogumun böyle ise ikinciyi havada karada doğurursam dedi. Rahatlatmaya çalıştım. Derken ebe seni artık dogumhaneye alalım çünkü çok hızlı ilerliyor ve ondan uzak dedi. Kalktık gittik. Ondan sonrası ise daha da jet :) tansiyonumu ölçtuler yürütmeye devam ettiler sonunda yan tarafa çatala aldılar. Doğum çok hızlı ilerliyordu doktorum az kalsın yetisemeyecekti. Öyle ki ebe ikinci defa arayıp hızlı olmasını söyledi. Bu arada tabi ben bı kaç çığlık ile ilettim dogumhaneyi. Ebe bagirmamin bebeği olumsuz etkilediğini derin nefes alıp vermenin söyledi. Kolaydı .. :) bebeğin kafası artık iyice çıkışa gelmişti. Minik bir kesim olacaktı. Ebe uyuşturmak için iğneyi yaptı bebek çıkıyordu doktor gelmemişti. Dedim neredeeeee :) doktor içeri girdi zaten kafa çıktı çıkacaktı bı kaç güçlü ıkınmayla sıcak yumuşak bir minnoş dünyaya merhaba dedi. 13:15 de doğum yapmıştım. Hala saskinim. İlk doğumun bu kadar kısa sürmesi beni çok şaşırttı. Diğer türlü dayanamayabilirdim :) bunda hamilelik boyunca hareket halinde olmam da etkili işte düşünüyorum. Bebeğimi direk kucağıma verdiler. Cirliyordu kızım :) ten tene temas da ettikten sonra temizlemek için aldılar sildikten sonra bir defa daha getirip gösterdiler ve giydirmeye götürdüler. Ah arkadaşlar bambaşka bir tecrubeydi. Cümleler basit kalıyor. Annelerin ayakları öpülmeli öpülmeli. Onu kucağıma aldım ve her şey hakikaten bitti. O an unutuldu. Doğumu Bursa da yaptım. Doktorum dan çok memnun kaldım. Tavsiye üzerine gitmiştim. Sonuna kadar normal doğum için cabaliyor. Bursa'da olan arkadaşlara dilerlerse isim verebilirim. Rabbim hepinizi tek nefeste kurtarsın. Sağlıkla sıhhatle bebeciklerinize kavuştursun
Sema99 Ummhuma allah analı babalı büyütsün inş sağlıkla huzurla büyüsünler benim doğumum da kolay oldu gece 00:00 girdim 00:20 gece Doğum yaptım hemen 1 aylık olduk şimdi darısı tüm hamişlerin başına inş🙏🙏
eliferturk Ummhuma öncelikle hayırlı olsun. Allah size ve bebeğinize sağlık sıhhat versin. size bir sorum olacak? Doğumunuzu devlette mi yaptınız?
Ummhuma Esrasena Kendi sancım vardı evet ama daha dayanabilirdim. Evde sancı çekmeyi düşünüyordum ama suyu gelince bekleyemeyiz
Kivito Doktorunuzun ismini öğrenebilir miyim? Hayırlı olsun ne güzel kolay doğurmuşsunuz inşallah herkes sizin gibi bir avazda doğurur ilk doğum ama kişiden kişiye değişiyor kesinlikle epitural anestesi yapıldı mı acaba
Ummhuma Kivito doktorum Hayat hastanesinde Ayşe Erol. Epidural yapılmadı. Yaptıracak hale geldim ama 😆
Esrasena Sema99 Nasılki o sancının şiddeti ? Birde Annemin tetzesi sancın geldimi kalkma yat artsın diyo,kimide sancı geldimi yürü diyo,eskiler iyi biliyor diye düşğnğyorum,siz nasl yaptnz ?
Sema99 Esrasena yürümek daha iyi ve yürüyüş doğumu kolaylaştırıyor Canım birden geliyor düzenli dakika başı geliyor kasıklardan başlıyor bele vurup yukarı çıkıyor
Ummhuma Esrasena dediğim gibi ben ağrı eşiğin yüksek zannederken başlardaki sancılar bile beni zorladı. Başka bir arkadaşım ise sancıların değil doğumun onu zorladığını söylemişti. Denilen gibi kişiden kişiye degisiyor. Ben yatarak sancı çekerken daha çok zorlandim. Bununla beraber ebe hanimda yürürken daha kolay atlatacagimi söyledi
Kbrazcan Ummhuma harikasın yaa hem güldürdün hem ağlattın ne güzel bir doğum olmuş darısı başımıza inşallah sağlıkla büyüt bebeğini 💓😊
Burcuaykut Ummhuma hayırlı olsnn gözünüz aydın ☺️ Bende 38 deym bekliyorum oğluşumu 39 da çatı muayenesi var genelde çatı muayenesinden sonra nişan geliyor siz çatı muayenesi oldunuz mu? Bende Bursa Medikabilde doğum yapıcam darısı sizin gibi benim ve tüm hamişlerin başına 🙏🏻
Ummhuma Esrasena valla bilemedim ama şu malumumuz ki normal doğum için hareket etmek en iyisi. Bu yüzden yürümeyi tercih ettim