esra572 Umay isminin anlamı: Çocukları ve hayvanları koruduğuna inanılan tanrıça Orhun Yazıtları’nda yer alan, kadınları ve çocukları koruduğuna inanılan Tanrı, Devlet Kuşu, Türk mitolojisinde doğum ve bereketin sembolü olan en önemli tanrıça Anlamından dolayi soru işaretlerim var kafamda. Daha önce araştıran varmı aranızda kızlar. Koyulmasi uygunmu
Gul4001 esra572 Lisede tarih öğretmenimin ismiydi, kendisini çok severdim. O yüzden Umay ismine bir sempatim var🥰 Bence güzel 🌸
Olich esra572 ilginç ve kulağa hoş gelen bir isim. Erkek de kız da taşıyor ama bence tam bir kız ismi. Ben çok beğeniyorum 🌺
Ouzc esra572 ben ismi ve Türkçe oluşunu çok beğeniyordum eskiden Umay koyacağım hep derdim ama anlamı Tanrica olduğu için vazgeçtim. Uygun gelmedi bana. Ama kişisel fikrim bu isim söylemiş olarak falan hoşuma gidiyor.
esra572 Ouzc evet benimde bu kurcaliyor aklımı tanrıça anlamı taşıdığı için koyulsa ilerde sıkıntı olurmu isim gerçekten çok sorumluluk istiyor
esra572 Gamzeblt sağlıkla 🥰❤️❤️peki arastirdinizmi hiç sordugunuz insanlar oldumu koyulur koyulmaz gibisinden
havva365 esra572 eşim okadar cok Umay istiyor ki anlamından dolayı cevre deki herkey o ne öyle dedikçe bende uzzaklastım ama sizede görünce bir içime sinmedi değil Umay kızım dedikçe kızım içerde oynuyor 37 haftalık hamileyim kızımın ismi belli değil 🤷♀️
esra572 havva365 ay yerim ya kulağa çok hoş geliyor aslında biraz araştırınca devlet kuşu anlamida taşıyor biz o anlama göre koyarsak aslında bilmiyorum hiç bilen bitişine danıştinizmi
esra572 havva365 banada herkes umay ne iy felan dedikçe ben çok ısınıyorum inatlarina koyasim geliyor
almilaumay12 esra572 ilk kızımın ismi Umay gayet severek ve benimseyerek koyduk şahsen.İnsanlar benliklerinden o kadar uzaklaşmış ki Öz Türkçe isimleri yadırgıyorlar trajikomik bir durum.
esra572 almilaumay12 almila ve Umay gerçekten harika size bir yakınlık duydum doğrusu 🥰😻 öz turkce gibisi varmı. Ben hep diyordum Umay diye devlet kuşu olduğunu biliyordum ama sonradan mitolojideki anlami tanrıçadan dolayı biraz tedirgin olmadim değil şirke mi girer bilmiyorum bu konuda düşünceniz nedir peki
Momydemet almilaumay12 kişilik olarak nasıl☺️ ben ismin insanlar üzerindeki etkisine çok inanıyorum. Bizim de kızımız olacak ve Umay istiyorum
Ouzc esra572 kesinlikle isim konusu çok önemli bence. Ben de o yüzden henüz net emin değilim %90 belli ama insan içine tam sinsin istiyor.
Gamzeblt esra572 insanlara hiç sormadım ailemde ve eşimin ailesinde hiç Umay yok ben arapça kökenli değil Türk kökenli bi isim istedigim için ve liseden beri kızım olursa bu ismi koyacağım dedigim için isimler belliydi erkek olursa Alparslan kız olursa Umaydı 🙂
denizdalgasi1 esra572 tanrıça isimlerinin hastasıyım 😍 ben hiç düşünmedim umay ismini ama anlamı güzel bence koyulabilir
esra572 denizdalgasi1 çok teşekkürler ama tanrıça ismi konulması doğrumu dinen acaba hep aklımda bu soru isareti