Deletedmom9823 Herkesin süreci farklı oluyor.
Ben ilk doğumumu anlatayım mesela.
Saat 11 de yatısim yapıldı. Suni sancı verildi. Suni sanci öncesi 100e dayanan düzensiz sancılarim vardı ancak pek bir hissiyat yoktu.
Taa ki açıklık 6 cm olana ve suyum patlatılana değin bir şey hissetmeyecektim.
Bu da saat 12.30′a denk geliyor. Yani yaklaşık bir-bir buçuk saat ağır olmayan normal ve ritmik sancılar yaşadım.
12.30 sonrası zil sancı denen, belden vurmalı kısa aralıklı sancılar geldi. Zaten buradan sonrasında 1 saat içinde tam açıklıga ulaşıldı.
Ve çatalda yarım saat içerisinde doğum gerçekleşmiş oldu.
Bu zil sanci denen, bir tık can acıtan sancılar genelde doğumun çok çok yaklaştığı son 1 saatlik sürece denk geliyor anlayacağınız. Ve çok çabuk geçiyor. Bir durup bir başladığı için dinlenme olanağı da sağlıyor. Elbette ki herkeste farklı olur. Ama dayanamayacaginiz nokta çocuğun doğduğu an olduğu için, her şey bitiyor ve anında geride kalıyor. O sebeple korkuya yeer vermemek ve telase kapılmamak çok önemli.