Tabi herkesin kendi hür fikri ama bana göre tamamen cehalet, özentilik, saçmalık, kına bizim geleneklerimizde var evet gelin çıkarız yakılır, asker uğurlarız yakarız, hacdan, umreden büyüklerimiz kına getirirdi eskiden yakardık, şifa niyetine bazı el, ayak hastalıklarına yakılır, saça yakan ananelerimiz, babannelerimiz ve onlara özenen bizler evet bunlar hep var ama daha minicik çocuk kına nedir ya, o kadar saçma geliyor ki bana, bebeğe mevlit okutulur, ne bileyim adak varsa o kesilir fakir fukara sevindirilir, veya hayrına bir yemek verilir flan bunlara tamam ama yok cinsiyet partisi yok baby shower, kına, 40 partisi, dinimizde yeri olmayan nazar boncuğu ile kutlamalar bilmem ne absürt şeyler, boşa masraf, boşa israf, onun yerine çok daha yararlı şeyler yapılabilir, ki şu an ne yazık ki çok zor bir dönemdeyiz, biz ailelerimizle aynı şehirdeyiz ama sadece görüntülü konuşuyoruz, bilemiyorum normal zamanda da olsak bana çok ters. Tüm bu özentilik yerine onca hasta bebek var yardım edilebilir, bir çocuk, bir yaşlı, bir muhtaç kişi sevindirebilir ya da hayır amaçlı bir çok şey yapılabilir, bu sayede bir insana Allah’ın izniyle umut oluruz, bir tebessüm bile sadaka diyen Peygamber Efendimiz(s.a.v) in ümmeti bence çok daha aklı başında olmalı, yine de herkese saygım sonsuz👍( Yalnızca evlat acısı yaşamış birisi olarak özellikle de daha da hassas oldum bu konularda yoksa niyetim kimseyi kötülemek değil lütfen yanlış anlaşılmasın ama ben ve benim gibi evlat hasreti çeken hala bir umut kucağına almayı bekleyen insan var. Benim için önemli olan tek şey evladımın iyi olması.)