MuhendisHanim evet haklısınız dere yatağına ev yapmak gibi bir durum değil maalesef. Evet belki binaların yıkılmasının sorumlusu insanlar olabilir ama maalesef selin sebebi insanlar değil. HES olması olmaması bu selin boyutunu değiştirmez. Çünkü batıkaradenizde akarsu debileri çok az, HES’ler hep çok küçük. Belki taşan, kapakları açılan HES’lerden fazla su gelmiştir ama bu boyutta bir selde ne derece etkisi olur tartışılır. HES sadece bozkurt ilçesinde yok, O da ayrı bir konu.