aybuke16 Merhaba hanımlar. Biz de eşimle ikizlerimize Arapça kökenli olmayan isimler düşünüyoruz. Cinsiyetleri henüz belli değil. En çok üzerinde durduğumuz isimler: Mete, Aybüke, Gökçe, Ece, Alp. Sizin böyle önerileriniz var mıdır?
Gamzeblt aybuke16 oğlum olursa Alparslan kızım olursa Umay koyacagım dedim kızım oluyor aklım hala oglanda bi tane daha yapmam lazım 😂
gbyalcin aybuke16 biz Barlas Kaan düşünüyoruz erkek olursa. Özellikle biz de Türkçe olmasını istedik. Kız olursa daha tam karar vermedik ama yine Türkçe bi isim olsun istiyoruz. Arapça olsun diye anlamsız isimler koymak bana saçma geliyo
aybuke16 Gamzeblt Umay çok yaygın zaten. Anlamı da güzel. Kaan Kağan Han unvan olarak geçiyor dilimize yerleşti epey, Gök ve Ay’la türetilen güzel isimler ve bazı hayvan isimleri olumlu yönleri kastedilerek kullanılmış Arslan (Alparslan), Pars (Aybars) gibi. Eşim Aybars - Aybüke fikrini attı ortaya ama erkek olarak Mete ismi daha çok hoşuma gidiyor.
Ece003 aybuke16 Mihrimah ismini çok seviyorum muhteşem yüzyıl fanı olarak güneş ve ayın sultanı derdi kızına sultan Süleyman hoşuma gidiyor 🤷♀️
Gktrkzbn2020 Oğlumun adi Göktürk. Kızım olursa Gokce diyordum ama suan içime sinmiyor doğuma da az kaldi 😥
Cikoo aybuke16 bizde türk kökenli olsun istiyoruz kızımız olcak nasip olursa aklımızda Umay ve ayyüce var ama karar veremedik