ay-se ya pardonda ne garibanından, ne masumundan bahsediyorsunuz? Ben evlenmeden öncesinde Suriyelilerin olduğu yerin göbeğinde oturuyordum. Kadınınıda gördüm, kızınıda, çocuğunuda, adamınıda. Benim okuduğum lise muhafazakar bir liseydi yapılan tüm gıda yardımları Suriyelilere yapılıyordu ve yardımları bizlerle (öğrencilerle) götürüyorlardı ve kendi gözlerimle kaç kere gördüm yardımlara burun kıvırdıklarını. Aç olan, ihtiyacı olan, mazlum olan öyle mi olur? Yapmayın lütfen. Bayram geldi ülkelerine gittiler, savaş olan ülkeye bayram kutlamaya gidilir mi? Gidilmez diyeceksiniz biliyorum. Madem ülkeleri savaş halinde değil, orada yaşayan eşleri dostları var, aynı bizim şehirden köylerimize gittiğimiz gibi ülkelerine bayramlaşmaya gidebiliyorlar, NİYE BURADALAR. Cevap belli. Vergi yok, yatış var. Aydan aya yatırılan para var. Lüks var. Kolaylık var. Kendi ülkesini bırakıp kaçan, yarın en ufak zorlukta bizide bırakıp kaçacak. Tek savaş halinde olan ülke orası değil. Ama onlar gibi ülkesini terk eden yok.