Emiemi önceden bebek ve anne ölümlerinin fazla olmasının sebebı kılo kesınlıkle degıl yada en son sebeptir . Suanda daha az çünkü artık sağlık ocaklarında bile 9 ayda 6 defa izleme çağırılıyor tüm tahlıller tansıyon kılo vs her turlu kontrol oluyor . Usg ler var anneye ve bebeğe zarar olusturacabılecek durumlar hemen saptanıyor . Aşılar var steril hastane ortamları var evde göbek kordonu kesılırken eskıden kullanılan makaslar çoğu anne ve bebek kordondan gelen tetanosla öldü . Preeklemsi denılen şey var gebelık zehırlenmesi son haftalarda tansıyonun tavan yapması , gebelıkte başlayan seker hastalığı . Daha buraya onlarca şey sayabılırım ama kılo bunların ıcınde en masumu inanın