Zeynebakman kadindogum ve bebek hemsiresiyim.
Dogum sonu ilk yarim saat , sonraki 1saat ,sonra 3 saat ve genelde mobilize (ayaga kaldirma) edilmeden once kanama kontrolü yapiyoruz evet..dediginiz bastirma islemi fundus masaji yani rahim masaji..zaten dogum sonu rahim top gibi hal aliyor, sezaryanda olsaniz normal dogumda olsaniz kanama riski olan bi islem gebelerin basindan geciyo iste kanamalarinizi kontrol etmek, rahim masaji ile vajenden gelen kanin akis hizi,miktari,yogunlugu vs takil ediliyor..bizim gorevimiz bu,kimse bile isteye hastanin canini acitmaz..yada zevkten bikac kisi bide ben bakayim bu hastanin kanamasina demez..vardiya degisimlerinde hemsireler degisir, birbirimze farkli bi durum yada fazla bi kanama, anormal bi durum oldugunda devrederiz, bazen daha kidemli hemsirenin de bakmasini isteriz onun bilgisine daha cok guvendigimiz icin vs..