Ben geçen hafta çarşamba günü spinal anestezi ile sezaryen oldum. İlk başta anestezi uzmanı belden iğne yaparken kesinlikle kıpırdamayın ben kıpırdadım diye tam uyuşmadm ikinci kez belden anestezi yaptılar. Ellerinizi kollarınızı oynatmayın ameliyat esnasında çünkü ani hareketle kasılıyor anlamıyorsunuz daha sonra acısı çok kötü oluyor özellikle omuz ve boyun ağrısı benim göğüs kafesime vuruyordu sıcak su torbası sayesinde ağrılarım geçti. Ameliyattan sonra ilk kalkıştan sonra çok yatmayın dikişleriniz şişmesin ve gaz sıkışması olmasın. Bol bol yürüyün. İlk gün gaz çıkaramazsanız zorlamayın lağman isteyin sonrası rahat oluyor. Ameliyat sonrası bol bol sıvı, hoşaf, kayısı suyu tüketin sütünüz hemen gelmezse endişe etmeyin ve mama takviyesi yapın aç kalmasın bebeğiniz eve geldikten sonra memeye alışıyor ve emiyor merak etmeyin. Ha bide doğru emzirme pozisyonu alın çünkü göğüs ucu yara olunca herşey katlanılmaz olabiliyor. Bunun için de önerim kesinlikle fito krem. Lansinoh almıştım fakat 10 gündür geçmeyen ağrılarım bugün iki kez fito sürünce yara iyileşti ve ağrı sızı kalmadı. Ha bir de humana kimyonlu rezene çayı alın mutlaka gaz yapmıyor süt arttırıyor ve bebek sakince uyuyor 😊 naçizane önerilerim bunlar. 😊