miniginannesi3 Hayirli geceler hayırlı bayramlar güzel anneler doktorum bana ilk gebeligimde de simdide en son gittigimde cig etlere dokunma temas etme demişti ben bugün unutup et doğradım 17+5 haftaligim cig etten bulaşan bi hastalık varmis gecirmemissin bu hastalığı demişti dikkat et diye benim de kafama takıldı bilginiz var mı bununla ilgili siz dokunuyor musunuz ?
Kusciviltisi miniginannesi3 25 haftalık hamileyim eşim etsiz yemek yemez her gün dokunuyorum. Ayrıca etteki vitamini nasıl alacakmışız doktorunuza sordunuz mu yemeği yapacak biri yok sonuçta çoğumuzun yanında 😒
zehranurr miniginannesi3 doktorunuz dokunma demiş. Toksoplazma için bağışıklığınız yokmuş, keşke daha dikkatli davransaydınız.
Ankaku miniginannesi3 evet Dogru ama bir kereden birşey olmaz eldiven kullanin Allah korusun sadece cig etten gecmiyor iyi yıkamamış sebze meyveden bile geciyor bebekte sorun yaratabliyor siz yinede dikkat edin
Mavi34 Kusciviltisi @miniginannesi3 herkesin bahsedilen hastalığa duyarlılık veya direnci aynı değil.o yüzden ben dokundum birşey olmadı sana da olmaz diye bir durum yok. Et yemeyin denilmiyor et ye ama cig ete çıplak elle dokunma ve tam.pismis et ye denir gebelikte. Eldivenle dokunup doğrarsak sıkıntı olmaz
miniginannesi3 Kusciviltisi sanırım eldivenle doğrucaz hep toksoplazma bulasiyormus etten böyle bi hastalik
Ank-16 İyi geceler, hamileliğimin ilk haftasından beri doktorum da bana aynı uyarıyı yapıyor, ben de o hastalığı geçirmemişim o yüzden ben de dokunmuyorum. Tedbirli olmakta fayda var ama bir kereden de bir şey olmaz inşallah.
Kusciviltisi Mavi34 bir çok konuda araştırma yaptım Buda dahil tırnak arasında kalma durumu söz konusu olduğu icin bu dedikleriniz öneriliyor ve eller iyice sabunlamışsa hiç bir sorun kalmıyor
Kusciviltisi miniginannesi3 valla ilk gebeliğim doktorum bu konuda 3 doktora gittim özel olarak uyarmadı bile tahlileme de bakılmadı sadece eller tırnak arası dahil iyi yıkanmalı diye biliyorum her günde dokundum Allah’a çok şükür bisey olmadı
zehranurr Kusciviltisi tırnak arasında kalması değil onu yıkarsın geçer. Parmakta ufacık bir yara varsa oradanda yürür gider yani.
Kusciviltisi zehranurr bu kadarını hiiic duymadım valla ellerimde de hep yara var ama Allah’a çok şükür sorun yaşamadım şuan bile 4 tane tırnak izi var 🙈 tabi ben yaşamadım diye kimse yaşamayacak değil
zehranurr Kusciviltisi doktor toksoplazma bağışıklığın yok dokunma demiş hanımefendiye. Belki sizde vardır. Bilinmez yani. Bende dokunuyorum kıyma, et, tavuk hepsine ama doktorum tahlillerimde bir problem görseydide dokunma deseydi her işimi eldivenle yapmak zorunda kalırdım sanırım.
Ankaku Kusciviltisi ben dokunmuyorum teşekkür ederim geçiren hamileleri görünce tırstım çünkü allah korusun ete dokunmazsamda olur ama bundan sonra olmadı olmucak die birşey yok emin konusmamak lazım bu konuda
Kusciviltisi Ankaku benim etrafımda hiç geçiren hamile olmadığı icin belki de bir korkum yok bir de bir doktorum fazla kendini kasma demişti bir bardak kola içtim öldüm bittim yada ağır kaldırdım eyvah diye düşünecek bisey yok yabancılar çiğ et bile yiyor demişti sağolsunlar beni her konuda rahatlatıyorlar 😂 midye hariç 🥰
Kusciviltisi zehranurr doktordan doktora farklılık gösteriyor bu durumlar en iyisi herkesin kendi doktoruna güvenip o şekilde ilerlemesi benim doktorum beni hiç bir konuda kasmıyor bir çoğunun doktoru havuzu yasaklarken ben ona bile günlerce girdim doktorum girebilirsin dedi o yüzden her gebelik farklıdır