Eeftailesi her annenin sütü olur. Eger fizyolojik meme dokunla alakalı bir sıkıntın yoksa, meme dokun alınmamıssa. Az süt olmasının sebepleri ise şunlardır. Troid, şeker, pcos, hormon bozuklukları,(bunlar her zaman etkilemez ama etkileye de bilir) bebegi belli bir saat aralığında emzirme (2 saate bir 3 saatte bir yani bebek her istedigin de vermemek saat tutmak demek istiyorum) senin sütün yok benim sütüm sıkınca karsı duvara fışkırırdı diyen konu komsu akraba boşbogaz insanların anne üzerinde yaratmıs oldugu stresin oksitosun hormonunu baskılaması, epifiz bezi rahatsızlıkları gibi. Şimdi gelelim asıl konuya. Aslında her annenin dogumdan sonra hemen sütü geliyor ancak farkında olmuyor neden mi? Kolostrum u bilmiyor cünkü. Sanıyor ki beyaz şakır şakır süt akacak dogum yapar yapmaz. Yok öyle bir dünya. Süt memeler de gebeliğin 16. Haftasından itibaren üretilmeye baslar. Sarı su rengindedir ilk süt 3 ila 5 gün o gelir. (farkındaysanız cogu anne 3 gün sütüm gelmedi sonra geldi der halbuki o ilk 3 gün gelen sarı su gibi olan kolostrum sütünü bilmediğinden) bebek o sarı su rengindeki bal kıvamındaki mucizevi sıvıyı ilk 3 ila 5 gün emer. Makina ile sagılmaz kolostrum az gelir öz gelir kiraz kadar midesi olan bebege yeter. Sarılık tehlikesi varsa sürekli uyuyor aktif ememiyorsa mamaya sarılmadan önce elle sağım yapılıp Enjektör le bebege verilmesi gerekir. (elle sağımı araştırın dogumdan önce bilin) Sonra geçiş sütü gelir sarı süt renginde. Bebek Bi 3 hafta kadar da onu emer. Sonra rengi nispeten daha beyaz olan olgun süt gelir. Kac yasına kadar emzirirsen devam eder. Bebekle arana emzik biberon sokmazsan gül gibi geçinir gidersiniz. Ha birde bu bebek ac diyen cevreye kulagını tıkaman lazım. 😅💜