mmrv mmrv http://kobitek.com/dogum_iznindeki_isci_icin_izin_suresince_sigorta_primi_odenmesi_gerekir_mi_
Doğum izninizde çalışmadığınız için ve maaş almadığınız için yani prime esas kazanç olmadığı için işveren priminizi ödemez. Sizin de ödeme yapmanızı gerektirecek bir durum oluşmaz. Raporusunuz sonuçta raporlu olduğunuz günler için prim yatırılmaz.
Allah aşkına mümkün mü böyle bişey? O zaman ne anlamı var bu parayı almanın.
Bakın kendimden örnek vereceğim. 32. hafta raporumu aldım. 2 hafta sonra da 37 çalışamaz raporumu alacağım. Rapor aldığım tarihten itibaren işyerim bana maaş ödemeyecek ve maaş olmadığı için primimi de yatırmayacak. Onlar yatırmıyor diye benim yatıracak halim yok bende yatırmayacağım. 16 hafta boyunca prim ödemesi olmayacak. Bu süre zarfında SGK dan analık rapor parası alacağım. Doğum iznim bitipte işbaşı yaptığımda ise yeniden şirketim primimi ödeyecek.
Sizdeki süreçte tek farkla doğum izninden sonra çıkışınızı verecekler. Siz yine SGK dan paranızı alabileceksiniz. Bu kadar karışık bişey yok bu işte...