Bazı insanlar boş konuşmuş bilip bilmeden epidural ile sezeryana almıyolar normal doğuma alıyolar falan diye öyle bir şey yok, ben de bir sağlıkçıyım bilip okuyup araştırmadan lütfen konuşmayın arkadaşlar, Bir de şunu söyliyim doktorunuz sezeryan ile ilgili gerekli bilgiyi verecektir, benim alanım değil ama arkadaşlarımdan o bölümde olanlar falan da baya aramızda konuşuyorduk Sezeryanda uygulanan anestezinin 4 çeşidi vardır, 1 genel anestezi uyandığınızda anestezinin etkisi 2 saat içerisinde geçer ve acıyı erken hissetmeye başlarsınız ağrınızı yoğun hissedersiniz ve hemşireniz size serumdan ağrı kesiciye başlar, sadece sezeryanda değil iç organlarla ilgili herhangi bir ağır ameliyatta da kullanılır. 2. epidural anestezi yarı baygınsınızdır sezeryandan çıkınca 6 saat ağrı hissetmezsiniz ve bu anesteziyöntemi de belden aşağı işte bacak ameliyatı olacak kişilerde veya herhangi yerinde belden aşağı yerde bir patolojik durumda kişinin tercihine bağlı yapılan anestezidir, 3. spinal anestezi ; sezeryan doğumda genel etkisi yüksektir ama sezeryandan sonra 3-4 saat etkisi vardır daha sonra hemen etkisi azalır baş ağrısı yaparbilir bu anesteziden sonra kafein tüketilmesi gerekir ve ameliyat esnasında hiç bir şekilde baş kıpırtatılmaz ise ağrı oluşmaz. 4. epidural ve spinal kombin anestezi ülkemize henüz yeni teşrif edildi yeni kullanılmaya başlandı ilk başta biraz spinal yapılır hasta uyuşunca epidurale geçilir daha sonra sezeryandan sonraki etkisi çok uzundur sezeryandan sonra da takılı kalır ve ağrıyı minimal hissedersiniz…. Bu söylediklerimi iyi okuyun arkadaşlar bilmemek ayıp değil öğrenmemek çok büyük ayıptır benim bir eksiğim varsa da söyleyin sevinirim saygılar sevgiler…