Busra333 şeker yüklemesi karşıtı asla değilim ama yediğimiz tatlılarla kıyaslandığını gördüğüm zaman mutlaka cevaplama ihtiyacı duyuyorum.
şeker yüklemesinde kullanılan glikoz metabolizmaya katılan şeker değil, doğrudan kana alınan mgda iletilip bebeğe de aynı mg ile giden bir salt glikoz. Bu sebeptendir ki bebekte 2-3 gün hareket azlığı görülür normaldir denir. Ancak tükettiğimiz gıdalar metabolizmaya katılan şeker olduğu için doğrudan hücreye bağlanmaz sindirim işleminden geçer bir kısmı enerji olarak tüketilir bir kısmı bağlanır. Bebeğe kesinlikle alınan miktarda glikoz olarak gitmez.
yani şeker yüklemesi çok önemli bir tedbir olmakla birlikte doktor gerek görüyorsa yapılmalı, gerek görmüyorsa yapılmamalıdır