En önemli sebep gebelik sırasında artan annelik hormonlarından progesteron dur. Progesteron rahimdeki düz kasları gevşettiği gibi mide ile yemek borumuz arasında bulunan kapakçığında gevşemesine neden olur. Bu durum mide asidinin yukarı kaçmasına ve hoş olmayan bir yanma duyusuna neden olur . Bebeğim saçı kaşı gözü ile bir ilgisi kesinlikle yoktur.
Bunlar kişisel tecrübelerin doğru kabul edilişi hurafelerdir .
Baharat tüketimini aza indirgemek , yemekte kullandığınız yağı değiştirmek (daha hafif bir yağ kullanmak) , yemek yedikten sonra en az 1 saat dil pozisyonda kalmak bu şikayetlerinizi hatrı sayılır derecede azaltacaktır.
Yine de geçmiyorsa doktorunuz size bu durum için ilaç başlar 💌