Nurssss Sağlıkçıyım o kadar professörden doçentten ders aldım, hastalarına baktım ilk defa duyuyorum bu dediklerinizi (!)Gebelikte sigara kullanımı, bebeğin karbon monoksite maruz kalmasına sebep olur ve bu da, bebeğin oksijen ve besin teminini kısıtlar. Nikotine maruz kalma, bebeğin kalp atış hızının artmasına ve solunum hareketlerinin azalmasına sebep olur.! YANİ DEDİĞİNİZ GİBİ HERŞEY AYRIŞTIRILMIYOR.Bir hocam vardı Nikotinin anne kanından anne sütüne doğrudan geçtiğini söylerdi Dr. Seydi Hocam , bu geçiş o kadar hızlıdır ki, bir anne daha sigarasını bitirmeden nikotin anne sütüne geçmiş olur derdi. Nikotin sütün tadını bozar, bu da bebeğin iştahını baskılar, bebeğin hırçınlaşmasına, meme emmeyi reddetmesine, aşırı ağlamaya, karın kramplarına ve hatta ishale bile yol açıyor. Eğer anne aşırı sigara tüketiyorsa, anne sütüne geçen nikotin, bebekte bulantı ve kusmaya yol açar. Nikotin bebeğin uyku düzenini bozabilir çünkü nikotin uyarıcıdır. Nikotin bebeğin akciğerlerinin normal gelişmesini bozar. Emziren annelerin vücudunda ‘prolaktin’ adında bir hormon salgılanır.Nikotin, bu hormonun salgılanmasını bozarak annenin sütünün azalmasına yol açar.Sigara kullanan annelerin sütü, sigara kullanmayan annelere göre daha erken kesilir.