islimm__66
Tabiki de en iyisini doktorun bilir. Bak şeker yüklemesi ile ilgili bu yazıyı da oku. Yaptırmak yaptırmamak senin kararın. Sonuçta bebekte, hayatta senin☺️
Şeker yükleme testi ile vücudun şekere nasıl tepki verdiğine bakılır. Normal şartlarda kan şekeri yükseldiğinde vücut insülin hormonu salgılayarak kan şekerini düşürür. Ancak diyabet hastalığına yatkınlık varsa vücut yeterli hormon salgılayamaz ve kan şekerini düşüremez.
Gebelik Şekerinin Bebeğe Zararları
İri bebek
Bebeğin suyunun fazla olması
Doğumdan sonra bebek kan şekeri ve kalsiyum düzeyinin düşmesi
Yenidoğan sarılığı
İri bebek ve polihidroamniosa bağlı erken doğum riski
Zor doğum ve buna bağlı bebekte olabilecek klavikula kırığı, felç, oksijensiz kalma
Kalp ve akciğer problemleri
Gebelikte şeker testi bebek için zararlı değildir. Bu konu ile ilgili yapılmış bilimsel çalışmalarda gebelikte şeker testinin bebeğe zararı olmadığını göstermiştir.
Tam tersi hamilelikte şeker testi yapılmadığı ve gebelik şekeri atlandığı durumda hem anne hem de bebek için risklerin ciddi anlamda arttığı saptanmıştır.