Semrakrbck ben doğduğu gün verdim. Zaten reflüsü de vardı, emzirdimten sonra vermemi doktoru da söylemişti. Ama emzik kaynaklı bir meme reddi va yaşamadım. Sürekli emzik ağzında bir çocuk değildi ama meme yerine emzikle oyalanırdı. 8-9 aylıktı sadece gece uykuya geçişlerde kullanmaya başladı. Gün içinde hiç emmedi. Hatta bakıcısı gündüz uykularında da emziksiz uyuduğunu söyledi 12-13 ay civarı da kendi kendine tamamen bıraktı. Her çocuk farklı genelleme yapmamak gerekiyor ama 3 yaşına kadar emzik kullanımı damak bouklupuna sebep olmaz diye okumuştum ben. Birde 1 ay sınra emzik tutan çocuk pek duymadım. Genelde doğduğunda tutarsa tutuyor, sonradan istemiyorlar.