katipannee bir gözlükçü olarak yazmak istedim. Aldığımız eğitimler doğruldusunda bilgi vermek isterim. Öncelikle gözlük ve lensin ayrı ayrı avantajları ve dezavantajları var. Doktorunuz tavsiye ettiyse lens ve Gözlük reçetesi yazdıysa rahatlıka kullanabilirsiniz. Lensle başlayacak olursak lenslerin bir alışma süresi vardır bu 1 ayı bulabilir takıp çıkarmak ve gözlerinizin alışması. İlk taktığınızda bir batma hissi bulanık görme gibi durumlarıyla karşılaşabilirsiniz ama alışınca geçicektir. Lensler günlük, 15 günlük, 1 aylık olarak zamana ayrılır ama tak çıkar şeklinde. Yani dışardayken lens takıp eve gelince gözlüğünüzü takabilirsiniz. Lenslerin belirlenmiş bir zararı yok bu şekilde takarsanız ancak steril oluşuna dikkat etmeyip çok uzun süre gözde bırakmak kornea da incelmeye sebep olabilir bu da ilerde gözlerinizi çizdirmek isterseniz yapılmamasına yol açabilir. Lenslerin oksijen geçirgenliği yüksektir ancak bazı lenslerin değildir bunlar genellikle renkli lensler kozmetik lens diye geçerler. Oksijen geçirgenliği şeffaflarda daha fazladır. Ama bence lens kullanmak isterseniz evdeyken gözlükle destekleyin derim. Bir de 1 ay hiç çıkarmadan takabilceğiniz lens var air optix night&day marka eğer kullanmaya alışırsanız bu da güzel bir marka. Ancak hangi lensi kullanıp kullanmayacağınıza yine doktorunuzun yazdığı reçete Karar verir. Gözümüzün tam çapı ve yarı çapı yazar. Örneğin bc 8.6 dia 14.0 gibi değerler. Bu değerler her lenste farklıdır çaplarınıza uygun olan Hangi marka varsa onu kullanmalısınız bu da size günlük mü aylık mı 15 günlük mü olcak o konuda netleştirme yapmış olur. Lens dediğim gibi her yerde kullanılmaz örneğin denizde havuzda gibi yerlerde gözlükte mesela bebeğiniz tutup atabilir spor yaparken zor olur. Bu yüzden ikisinide bulundurun derim. Lensin tarihi geçmediği sürece açılmamış halde durabilir kutuda.