Merhaba. Hayırlı olsun. Heyecanınızı çok iyi anlıyorum çünkü benim de ilk gebeliğim :) ilk 3 ay kendinizi yormayın. Doktorunuz aksini söylemedikçe günlük işlerinizi yapabilirsiniz. Ağır kaldırmayın. Bulantınız yoksa sağlıklı olan her şeyden yiyin. Et, balık, kurubaklagil, süt, yoğurt, ceviz, badem, bol sebze meyve yiyin. Maydonoz, roka, ciğer, sakatat, iyi pişmemiş et ve yumurta yemeyin, bitki çaylarının hiç birini içmeyin.(nane limon ve ıhlamur dahil). Yemek konusunda aklınıza bir şey takılırsa mutlaka doktorunuza sorun. Yatar pozisyondan kalkarken önce bacağınızı aşağı sarkıtıp oturur pozisyonda bekleyin bir 5 sn sonra kalkın, bunu yaparsanız ani baş dönmeleri göz kararmaları olmaz. Genel olarak ani hareketler yapmayın. Yatakta sağdan sola dönerken, yataktan kalkarken, ayağa kalkarken kasık bölgende ani keskim ağrılar hissedebilirsin, korkma. 10-15 saniye içinde geçiyor, rahmin büyümesine bağlı ağrılar bunları. Aklına ne takılırsa doktoruna sor. Bulantın olur da dayanılmayacak hal alırsa, yemek yiyemezsen doktorundan ilaç isteyebilirsin. Hamileliğim keyfini çıkar, bol bol naz yap, dua et :)