Ilkayy gebeliğin ilk aylarında bebeğin kalp atışını daha net duyabilmek, gebelik kesesi arkası kanama şüphesinde kanama varlığının değerlendirebilmek veya myom(ur), kist gibi gebelikte olabilecek ek jinekolojik patolojileri daha net görüntüleyebilmek için vajinal ultrason gerekebilir.
Gebeliğin ilerleyen aylarında, erken doğum tehdidi şüphesi duyulması sebebiyle, rahim ağzı açıklığına bakılabilmesi, bebeğin eşinin yani plasentanın yerleşim yerinin değerlendirilmesi (bazı plasentalar doğum yolunu kapatabilir, normal doğuma izin vermezler) ve çatı uygunluğu için de vajinal muayene yapılabilir.
Vajinal muayenenin yapılamayacağı ya da çok çok dikkatli yapılması gereken tek durum; bebeğin eşinin yani plasentanın aşağıda olduğu gebeliklerdir.
Sonuç olarak gebelik sırasında elle, aletle ya da ultrasonla değerlendirme yapılması size ve bebeğinize zarar vermez. Düşük, kanama veya farklı bir risk oluşturmaz.
Yani dediklerinizle alakası bile yok hanımefendi bilmeden bu kadar emin konuşmamalısınız ve yanlış yönlendirme yapmamalısınız yurt dışında bu yöntem kullanılıyor ve 3 aya kadar alttan bakılıyor . Ben de yurt dışında yaşayan biri olarak geçtim bu yoldan ve dediğiniz gibi bir durum olmadı . Olsa yurt dılında yaşayan herkese olurdu zaten !